Çaglasın Spa & Masaj

Spa & Masaj Fırsatları'nı %30'a Varan İndirimle Yakala! Yoğun iş temposu, sosyal yaşamın koşuşturmacası derken kendinize motivasyon sağlamak, .

Boeing 737 Max 9 sorunu hava yolculuğunu nasıl etkileyecek?

Geçen hafta Alaska Havayolları’nın 1282 sefer sayılı uçuşunun uçuş sırasında patlaması ne kadar şok edici olsa da, federal yetkililer başlangıçta uçağın gövdesinde büyük bir delik açılmasına neden olan sorunun teşhis edilmesinin ve düzeltilmesinin nispeten kolay olacağını tahmin ediyordu.

Ancak Salı günü Federal Havacılık İdaresi sürecin beklenenden biraz daha uzun süreceğini söyledi. Şimdilik, son derece popüler Boeing 737’nin yakın zamanda tanıtılan güncellemesi olan Flight 1282 ile aynı şekilde yapılandırılmış tüm uçaklar yerde kalacak.

Bu, önümüzdeki günlerde United ve Alaska havayollarında daha fazla yolcunun uçuşlarının iptal edileceği anlamına geliyor. Hava yolculuğundaki kesinti, bunun ne zaman sona erebileceği ve bu uçakların hizmete geri dönmesinin uçucular, özellikle de gergin olanlar için ne anlama gelebileceği hakkında şu ana kadar bildiklerimiz.

Hangi uçaklar etkilendi?

1282 sefer sayılı uçuş, Boeing 737 Max 9’un özel bir versiyonuydu; 737’leri daha fazla yolcu taşıyabilmeleri ve daha fazla gelir elde edebilmeleri için genişletmek üzere tasarlanan bir dizi revizyonun en sonuncusuydu. Max 9’lar, birkaç yıl önce piyasaya sürülen 737 Max 8’lerden neredeyse 9 fit daha uzundur ve koltukların tamamını taşıdıklarında, kanatlar ve kuyruk arasında ekstra bir acil çıkışa ihtiyaç duyarlar.

(Paul Duginski / Haberler)

Marina del Rey merkezli havacılık danışmanı Robert L. Ditchey, gerekli acil çıkış sayısının koltuk sayısına bağlı olduğunu söyledi. Ancak birkaç havayolu, ekstra çıkış ihtiyacını ortadan kaldırarak Max 9’un daha az koltuklu değiştirilmiş bir versiyonunu sipariş etti. Bunun, daha az potansiyel bilet satışı anlamına geldiğini, ancak aynı zamanda acil durum kapısı ve çıkış sürgüsüyle ilgili daha az bakım maliyeti anlamına geldiğini söyledi.

Boeing, alternatif versiyon için yeni bir gövde oluşturmak yerine aynı gövdeyi kullandı ancak iki ekstra acil durum çıkışının deliklerini çerçeveye cıvatalanan bir plakayla kapattı. Bu, 1282 sefer sayılı uçuşta uçağın iç kısmına basınç uygulandığında patlayan, kapı tıkacı olarak bilinen parçadır.

Hangi havayollarının uçakları yerde?

Boeing müşteri listesini açıklamayacak ancak Alaska ve United Airlines, modifiye 737 Max 9’lara sahip olduğu kamuya açıklanan tek yerli taşıyıcılar. United 79 adet Max 9’a sahip olduğunu söylüyor, Alaska ise 65 adet olduğunu söylüyor.

Havacılık web sitesi Flightradar24, kapı tıkaçlı Max 9’ları işleten üç yabancı havayolunun adını verdi: Copa Airlines, Aeromexico ve Türk Hava Yolları.

Yetkisi yalnızca ABD havayollarını kapsayan FAA, 171 uçağın yere indirilmesini emrettiğini söylüyor. Bu, Amerika Birleşik Devletleri’nde hizmet veren tüm uçakların küçük bir yüzdesini temsil ediyor. Bununla birlikte ne Alaska ne de United, Max 9’ları tarafından gerçekleştirilmesi planlanan tüm uçuşları karşılamaya yetecek kadar uçağa sahip değil ve bu da günde 200’ün üzerinde iptale neden oluyor.

United Salı günü 170 uçuşu iptal ettiğini ve diğer 45 Max 9’un yerine başka uçakları yeniden konuşlandıracağını söyledi. Alaska, Salı günü saat 12.30 itibarıyla 109 uçuşun iptal edildiğini söyledi.

Uçaklar ne kadar süre yerde kalacak?

Şu anda hiçbir şey kesin değil ancak Alaska Airlines Çarşamba günü yaptığı açıklamada, 737 Max 9’ların 13 Ocak Cumartesi gününe kadar tüm uçuşlarını iptal ettiğini söyledi.

FAA’nın acil uçuşa elverişlilik direktifi, etkilenen uçakların hizmete geri döndürülebileceği bir süreç oluşturuyor. Uçaklar, FAA kurallarına uygun olarak havayolları tarafından incelenecek ve gereken her türlü düzeltici önlem alınacaktı. Ajansın Cumartesi günü yaptığı tahmine göre, denetimler uçak başına yalnızca dört ila sekiz saat sürecek.

Ditchey, bunun, denetimleri yapacak personele sahip olmayan FAA için standart çalışma prosedürü olduğunu söyledi. Bunun yerine işi havayollarında çalışan sertifikalı teknisyenlere bırakıyor.

Buradaki duraklama denetimlerin başlayabileceği noktaya geliyor.

Salı günü FAA X.com’da söyledi (eski adıyla Twitter), sürecin Boeing’in havayollarına bujilerin nasıl denetleneceği ve bakımının yapılacağına ilişkin talimatlar vermesiyle başlaması gerektiğini söyledi. Ajans, “Boeing, dün talimatların ilk versiyonunu sundu ve yanıt olarak alınan geri bildirimler nedeniyle şu anda revize ediyor” dedi. “Boeing’den talimatların revize edilmiş versiyonunu aldıktan sonra FAA kapsamlı bir inceleme yapacak.”

FAA, “Boeing 737-9 Max’in hizmete geri döndürülmesinin zaman çizelgesini hız değil, uçan halkın güvenliği belirleyecek” dedi.

Endüstri analisti Bob Mann, revize edilen talimatların muhtemelen havayollarının denetimlere hazırlık amacıyla fişleri incelemeye başladıklarında bulduklarıyla ilgili olduğunu söyledi. “Bakımların çoğu böyle; oraya bir şey arıyorsunuz ve üç şey buluyorsunuz” dedi.

Mann, çalışmanın ne kadar süreceği ne tür sorunların ortaya çıkarıldığına bağlı olduğunu söyledi. Örneğin mevcut bağlantı elemanlarının daha iyi sıkılması söz konusu olabilir veya farklı türde bir bağlantı elemanı gerektirebilir.

Yine de analistler, uçakların iki hafta içinde tekrar hizmete gireceğini tahmin ediyordu. Mann, “Şu ana kadar duyduğum hiçbir şey ‘Bunu yeniden tasarlamak istiyoruz’ seviyesine çıkmıyor” dedi.

Rezervasyon yaptığım uçuşun etkilenip etkilenmeyeceğini nasıl anlarım?

Kısa cevap şu ki, kesin olarak söyleyemezsiniz çünkü havayolları, biletinizi aldıktan sonra rotalara yeni uçaklar konuşlandırabilir. Ancak havayolunun sitesine giderseniz artık rotanıza ne tür bir uçağın atandığını görebilirsiniz. Akılda tutulması gereken bir şey de yere düşen uçağın 737-900 değil 737 Max 9 olduğudur. İsimler benzer ancak ikincisi, Boeing’in daha önceki güncelleme serisinin parçası olan daha eski bir uçak.

Uçuşum iptal edilirse ne olur?

Alaska, bazı kısıtlamalarla yolcuların uçuşlarını ücretsiz olarak yeniden rezerve etmelerine ve bazı durumlarda gelecekteki bir kredi için uçuşlarını iptal etmelerine izin veriyor. United, etkilenen uçuşlarda yolcular için ücretsiz yeniden rezervasyon yapılmasına ve aynı zamanda tam para iadesi yapılmasına da izin veriyor.

Havayolu yolcu savunuculuğu grubu flyersrights.org’un kurucusu Paul Hudson, iptal edilen uçuşlardaki yolcuların paralarını geri alma hakkına sahip olduklarını söyledi. “Bilet iadesi konusunda mutlak hakkınız var. Hudson, “Kuponu veya daha sonraki bir uçuşu kabul etmek zorunda değilsiniz” dedi.

Kabul edelim ki, çok önceden satın aldığınız bir biletin geri ödemesi, muhtemelen son dakikada rezervasyonu yapılan bir uçuşun maliyetini karşılamayacaktır. Hudson, havayollarının size aynı gün içinde alternatif bir uçuş sunma veya ABD içinde seyahat ederken geceyi evden uzakta geçirmek zorunda kalmanız durumunda size bir otel odası sunma yükümlülüğü altında olmadığını söyledi. Bu tür konaklamalar her havayolunun politikalarına tabidir.

Hudson, uçaklar yerde kalmasa bile kaç uçuşun iptal edildiği göz önüne alındığında, yolcuların her zaman bir yedek plana sahip olması gerektiğini söyledi. Bunu yapmanın bir yolunun, ayırttığınız ilk uçuşun iptal edilmesi durumunda sizi varış noktanıza ulaştırmak için farklı bir havayolu şirketinden tamamen iade edilebilir ikinci bir bilete sahip olmak olduğunu söyledi.

Hudson, diğer önerilerin fazladan bir seyahat günü oluşturmak, varış noktanızın ortasında mahsur kalmamak için aktarmasız uçuş rezervasyonu yaptırmak ve sabah kalkan uçuşlar için rezervasyon yaptırmak olduğunu söyledi. “Çünkü uçuşunuz iptal edilir veya rötar yaparsa, başka düzenlemeler yapmak için zamanınız var” dedi.

Gelecekte Max 9’larla uçma konusunda endişelenmeli miyim?

Max serisi pek balayı geçirmedi. Max 8 uçaklarının piyasaya sürülmesinin ardından, otomatik uçuş kontrol sistemiyle ilgili sorunlar, Endonezya ve Etiyopya’da iki uçağın düşmesine neden oldu, 346 kişi öldü ve dünya çapındaki önde gelen düzenleyiciler, uçakları en az 20 ay boyunca yere indirdi. Bu uçaklar yaklaşık dört yıldır ABD’de hizmete geri dönüyor. “Bir kere [the Max 8] geri döndü, tam olarak yapması gerekeni yaptı” dedi Mann. Aynı uçuş kontrol sistemi diğer Max modellerinde de mevcuttur.

Ditchey, Max 9’larla ilgili sorunun yalnızca daha güçlü bağlantı elemanları değil, yapısal bir değişiklik gerektirdiğini savundu. Bunun nedeni uçağın içindeki ve dışındaki hava basıncı farkından kaynaklanan strestir.

Havayolları tırmanırken iç mekanlarına basınç uygular çünkü yüksek irtifalardaki daha ince atmosferde yaşamı destekleyecek yeterli oksijen yoktur. Ancak bir uçak yerden yüksekteyken aniden gövdede bir delik açılırsa, içerideki yüksek basınç, insanları ve nesneleri uçaktan dışarı atmaya zorlayabilir.

(Bu bakımdan, 1282 sefer sayılı uçağın kalkıştan kısa bir süre sonra, 30.000 feet yerine 16.000 feet yükseklikteyken patlaması ve fişin yanındaki koltukta kimsenin oturmaması iyi bir şeydi. ve biri o deliğin yanında oturuyor ve emniyet kemeri takmıyor… onları renklendirin” dedi havacılık güvenliği danışmanı Barry Schiff.)

Ditchey, uçaktaki normal kapılar gibi acil durum kapılarının da gövdedeki açıklıktan daha büyük olduğunu, dolayısıyla iç basıncın onları çerçeveye daha güçlü bir şekilde bağladığını söyledi. Ancak fişte böyle bir “arıza güvenliği” yoktur. Gerçek bir çözümün, prizin acil durum kapıları gibi arıza korumalı olarak tasarlanmasını gerektireceğini söyledi.

Mann, fişin düzgün bir şekilde takılması durumunda basınç stresini gövdeye yeterince aktarması gerektiğini söyleyerek buna karşı çıktı.

Hudson, Max 8’lerin hizmete dönmesinin ardından havayollarının bu uçaklardan birinde uçmak istemeyen yolculara cezasız uçuş değişikliği teklif ettiğini söyledi. “Artık bunların hepsi ortadan kalktı” dedi.

Havayollarının Max 9’larla benzer bir yol izleyip izlemeyeceği “kamuoyunun baskısına bağlı” dedi.

Boeing 737 Max 9 sorunu hava yolculuğunu nasıl etkileyecek?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön
kadıköy escort ataşehir escort şişli escort sweet bonanza oyna kartal escort kadıköy escort halkalı escort avrupa yakası escort şişli escort avcılar escort esenyurt escort beylikdüzü escort mecidiyeköy escort istanbul escort şirinevler escort avcılar escort
mecidiyeköy escort ankara escort deneme bonusu veren siteler mamigeek.com

Reklam ve İletişim:  Whatsapp:  262 606 0 726  Skype:  live:2dedd6a4f1da91be
Yasal Uyarı: Blog Sitemiz; 5651 Sayılı Kanun kapsamında BTK tarafından onaylı Yer Sağlayıcı'dır. Sitemiz ve içerisinde bulunan tüm içerikler taslak halindedir, kesinliği kanıtlanmış bilgiler değildir. Sitemiz kar amacı gütmez, ücretsiz bilgi paylaşımı yapan bir websitesi olarak yayın hayatına başlayacaktır. Hukuka ve mevzuata aykırı olduğunu düşündüğünüz içeriği  [email protected]  adresi ile iletişime geçerek bildirebilirsiniz. Yasal süre içerisinde ilgili içerikler sitemizden kaldırılacaktır.