Çaglasın Spa & Masaj

Spa & Masaj Fırsatları'nı %30'a Varan İndirimle Yakala! Yoğun iş temposu, sosyal yaşamın koşuşturmacası derken kendinize motivasyon sağlamak, .

Disneyland’a gitmeyi bırakamamanızın bilimsel nedeni

Pek çok insanın Disneyland’a ve Walt Disney World’e akın ettiğini söylemek kitlesel göçün hakkını vermiyor. Her yıl on milyonlarca insan parklara akın ediyor ve çoğu, giderek pahalılaşan bu deneyimi yalnızca birikimlerini kullanarak finanse etmiyor. Disney’in inatçı Maddy Thompson’ı, kocasının bir zamanlar kendi deyimiyle “Disney bağımlılığı”nın bedelini ödemek için ikinci bir iş bulduğunu söylüyor.

“Başka bir sefer, Disneyland’e yapacağımız yıllık gezimizi karşılayabilmek için oğlumuzun dişçilik çalışmalarını erteledik” diyor.

Yalnız olmaktan çok uzak. Bir analiz, Disney parkına gidenlerin %18’inin Disney tatillerini ödemek için borçlandığını gösterdi. Disneyland’ı 2.995 gün üst üste ziyaret eden ünlü Huntington Beach’li Jeff Reitz gibi hayranlar için bu tür alışkanlıklar bir takıntı haline gelebilir.

Diğer tema parkı destinasyonları da kendi sadık hayranlarına sahip olduklarını iddia etseler de hiçbiri Disney’in kitlelere olan ilgisini inkar edemez. Disney’in ABD merkezli altı tema parkı, her yıl ABD merkezli sonraki en popüler 13 tema parkından daha fazla ziyaret ediliyor birleştirildi.

İnsanlar neden dünyadaki en mutlu yere bu kadar ilgi duyuyor? Cevap beynimizdeki bağlantıların nasıl olduğuyla ilgili olabilir. Disney’in kalıcı popülaritesine pek çok faktör şüphesiz katkıda bulunsa da, bazı bilim adamları, şirketin uyguladığı güçlü stratejiler nedeniyle Disney ile ilgili tatillerin diğerlerine göre daha fazla zorlayıcı seyahat davranışına yol açtığına inanıyor. Bir dahaki sefere kendinizi Karayip Korsanları’nın nemli, küflü havasını solumak veya büyüleyici Ana Cadde ABD’de yürümek için garip bir özlemle bulduğunuzda, bunun olası nedenlerini düşünün.

Seyahat özlemi gerçek

Her ne kadar “seyahat özlemi” ile ilgili araştırmalar yeni ve nispeten seyrek olsa da, davranışsal psikologlar ve bilişsel bilimciler, seyahat özleminin, “devam eden bilişsel deneyimleri değiştirmeye yönelik güçlü bir arzu” olarak, seyahat özleminin klinik anlayışına yalnızca seyahatle ilgili olmayan şekillerde uyabileceğine inanıyorlar. bağımlılıklar.

Pittsburgh Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde yardımcı profesör olan nöropsikolog Paul Nussbaum, bu tür arzuların özellikle kişinin tatilinden belirli sonuçlar elde etmeye odaklanabileceğini açıklıyor. “Beynimizin devresi hem bir şeyleri arzulamak hem de arzularımızın eylemle geçici olarak çözülmesini sağlamak üzere yapılandırılmıştır” diyor. Yani Disney seyahatine olan aşkını bu şekilde anlatan insanlar için Disneyland seyahatine duyulan özlem, sadece bir arzu değil, tatmin olana kadar büyüyen bir özlem de olabilir.

(Patrick Hruby / Haberler)

Bir şey tuhaf kokuyor

Bu tür özlemler elbette pek çok faktörden beslenir, ancak anıları ve olumlu duyguları tetiklemesi nedeniyle kokular listenin üst sıralarında yer alır. Nussbaum, “Koku almak için kritik olan beyin bölgesi, hatırlamamıza yardımcı olan önemli bir beyin yapısı olan hipokampusun yakınında yer alıyor” diye açıklıyor. “Bu yüzden koku duyusu anıları tetikleyebilir.” Aslında, çoklu çalışmalar kişinin koku alma duyusunun hafıza ve duyguyla diğer duyulardan daha güçlü bir bağa sahip olduğunu gösterir.

Disney, parklarını Smellitzers adı verilen makinelerle doldurduğu için bunu anlamış görünüyor; her biri yoldan geçenlere rahatlatıcı ve tanıdık kokular pompalayan, ilgi çekici yerler, mağazalar ve yürüyüş yolları boyunca özenle gizlenmiş veya gizlenmiş aygıtlar. 2017 yılında röportaj30 yıllık Disney parkları emektarı, bu makinelerin bu tanıdık kokuları “kasıtlı olarak” yaydığını, çünkü şirketin ziyaretçilerin oradayken “tüm duyularını kullandıklarının” farkında olduğunu söyledi. Ancak kokuları yaymanın ötesinde Disney, bu kokuların konukların burun deliklerine ulaşmasını sağlamak için zamanlaması dikkatlice ayarlanmış sistemler ve fanlar da kullanıyor. Bir Disney cazibe patenti aracın Smellitzers’ın “nozullarının, koku malzemelerini fanların yakınına yönlendirmek için sağlanabileceğini, böylece uygun kokuların yolcuya yönlendirilebileceğini” belirtiyor.

Parka gidenlerin çoğu şüphesiz bu tür kokuların turistik mekanlarda ve alışveriş sırasında yayılmasını seviyor olsa da, bir hayran TikTok’ta viral oldu Disney’in Smellitzers’ı kullanmasının, parklara giden insanların başka türlü yapamayacakları alışverişler yapmaları için “beyinlerini yıkadığını” söylediği için.

Seattle’da lisanslı bir klinik psikolog olan Melanie English, beyin yıkama olsun ya da olmasın, bu etkinin “dahice” olduğunu söylüyor. Bu tür kokuların ziyaretçilerde mutluluk hormonları salgılamasının yanı sıra bu kokuları solumanın aslında stresi azaltabileceğini de açıklıyor. Her bir aromayı almak için gereken yavaş, derin nefesleri alırken, parka gidenlerin “bazı istemeden meditasyon yaptıklarını, bunun da kalp atış hızlarını yavaşlattığını ve kortizon seviyelerini düşürdüğünü” açıklıyor.

Disney Smellitzer’ler yalnızca ziyaretçi deneyimini geliştirmekle kalmıyor, aynı zamanda kokuların hafızayla ne kadar güçlü bir şekilde bağlantılı olduğundan, kokular, Disney’deki Grizzly Peak çevresindeki odunsu çamları hatırlatan benzer aromaların kokusunu aldıklarında ziyaretçileri parklara geri çekebilir. Kaliforniya Macera Parkı veya Disney’in Ana Caddesi ABD’deki taze pişmiş ürünler Bir kokulu mum şirketi, bu kokuların ne kadar güçlü olabileceğini anlıyor ve “nemli okyanus havasıKarayip Korsanları’nın cazibesiyle ilişkilendirilen “eterleştirici kokuPerili Köşk’e binmenin veya “dünyevilik” Soarin’around the World’den.

Lawrenceville, GA’daki Georgia Gwinnett Koleji’nden psikoloji profesörü David Ludden şöyle açıklıyor: “Koku kimyasal bir duyudur ve evrimsel açıdan çok eskidir, dolayısıyla beynin duygusal kısımlarıyla diğer duyulara göre daha doğrudan bağlantı kurar.” Bazı kokular bilinç düzeyine yükselirken, pek çok koku da bilinçdışı düzeyde davranışlarımızı etkiliyor” diyor ve Disneyland’in bu tür bilinçdışı duyguları uyandırma ve ziyaretçilerle bu kadar derin bağ kurma yeteneğinin “Disney’in başarısının büyük bir parçası” olduğunu ekliyor.

Bir figür akıllı telefonunu hız treni gibi kullanıyor.

(Patrick Hruby / Los Angeles)

Akran etkisini beslemek

Disney, kokuları dağıtmaya yönelik benzersiz yöntemlerinin ötesinde, akran etkisine ilişkin yerleşik sosyal davranışlardan da yararlanır ve katkıda bulunur. İnsanlar sıklıkla birçok seyahat türünün fotoğraflarını çekip paylaşsa da, çok az sayıda tatilin Disneyland gezisi kadar belgelenmesi zorunlu olduğu düşünülür. Florida Üniversitesi’nden sosyal medya profesörü Andrew Selepak, insanların arkadaşlarının ve aile üyelerinin sosyal medyada paylaştığı görsellerden oldukça etkilendiğini söylüyor. “Disney’e yapılan aile tatilleri sadece ailenin fare kulaklarındaki veya eğlenceli bir yolculuğun ardından çekilmiş fotoğrafları değil, tüm parktır” diyor. “Yemeklerimizin, satın aldığımız şeylerin, beklediğimiz kuyrukların ve hatta en küçük anların fotoğraflarını çekip sosyal medyada paylaşıyoruz.” Ludden, insanların Disney tatillerini çok sık kayıt altına almaları nedeniyle, onları evden takip edenlerin özellikle aynı tatilleri deneyimlemeye ve paylaşmaya istekli olduklarını, böylece “‘orada bulunmuş, bunu yapmış’ seçkinler grubuna dahil olabildiklerini” belirtiyor.

Selepak, Disney’in etkisinin farkında olduğuna inanıyor ve sevilen karakterlerle buluşma ve selamlaşmalar düzenleme, göz kamaştırıcı arka planlar ve dekorlar yaratma ve fotoğraflanmaya değer ikramlar ve hediyelik eşyalar üretme konusunda gösterdiği çabaya dikkat çekiyor. Bu yıl Disneyland ayrıca Disney PhotoPass dijital çekim fotoğraflarını biletli konuklar için ücretsiz hale getirerek daha fazla insanı arkadaşları ve takipçileriyle görsel paylaşmaya teşvik etti.

Eğlence parklarındaki kuyruklar Disneyland’e özgü olmasa da uzmanlar, Disney’in sosyal medya paylaşımını teşvik etme çabalarının, diğer destinasyonlardaki çabaların sağlayamadığı şekilde sonuç verdiğini söylüyor. “Mickey Mouse gibi kostümlü bir karakterle fotoğraf çektirmek için sıranın oradaki gezintiler kadar uzun olduğu başka kaç tema parkına gittiniz?” Selepak’a sorar.

Hız treni döngülerine sahip bir beynin diyagramı.

(Patrick Hruby / Los Angeles)

Özlemeye hazır olduğumuz nostalji

Belki de Disney’in en güçlü stratejisi, birçok nostaljik ayrıntı aracılığıyla nostalji duygularını nasıl tetiklediğidir: park girişlerindeki eski zamanların cazibe posterleri, parkın etrafında dönerken buharla çalışan bir lokomotifin çıkardığı sese benzeyen bir tren düdüğü, gerçek karakterlerle karışan klasik film karakterleri. misafirlerle dolu bir hayat, ziyaretçileri Disneyland’in en görünür yürüyüş yolu boyunca taşıyan atlı bir sokak arabası ve Walt Disney’in 20. yüzyılın başındaki pastoral memleketini andıracak şekilde inşa edilmiş Main Street USA’nın mimarisi. Daha yeni atraksiyonlar konukları klasiklere geri götürüyor; örneğin Mickey & Minnie’nin Kaçak Demiryolu, yolcuları vintage tarzı Mickey Mouse çizgi filmlerine taşımak için tasarlandı.

İngiltere’deki Surrey Üniversitesi’nde psikoloji öğretim görevlisi ve birçok nostalji kitabının yazarı Erica Hepper, “Disney parklarını ziyaret etmek, insanların tanıdık renkler, karakterler, kokular ve müzikle dolu bu güvenilir dünyaya kendilerini kaptırarak nostaljilerinin keyfini çıkarmalarına olanak tanıyor” diyor. ilgili çalışmalar.

Bu tür hüzünlü hatıralar veya nostalji duygularıyla bağlantılı ödüller çoktur ve şunları içerir: geliştirilmiş ruh hali, iyimserlik duyguları, daha güçlü sosyal bağlar Ve azaltılmış kaygı. Hepper, nostaljiyi bu şekilde deneyimlemenin yalnızca park ziyaretçilerini parktayken ödüllendirmekle kalmayıp, aynı zamanda onları evde nostaljiyi tetikleyen Disney filmleri gördüklerinde veya her yerde Disney temalı ürünler ve reklamlarla karşılaştıklarında geri dönmeye motive ettiğini söylüyor.

Dahası, Disneyland yaklaşık 70 yıl önce açıldığından, bugün pek çok yetişkinin en güzel çocukluk anıları oraya yapılan bir ziyarete dayanmaktadır. NY Syracuse’daki Le Moyne College’dan psikoloji profesörü Krystine Batcho, “Çocukluk, güvenlik, masumiyet, fantezi, tasasız ve coşkulu bir neşe dönemidir” diyor. Bu nedenle Disneyland’in “güçlü bir şekilde nostaljiyi çağrıştırdığını” söylüyor ve insanlar doğal olarak değerli çocukluk duygularını yeniden deneyimlemek için geri dönmeyi arzuluyorlar.

Ludden, Disney tema parklarının stresli hayatlarından kaçmak isteyen yetişkinler için “nostaljik bir sığınak” sağladığını söyleyerek aynı fikirde.

Aslına bakılırsa uzmanlar, genel deneyime katkıda bulunan ve her yaştan misafirin dünyadaki en mutlu yere tekrar tekrar dönme isteği uyandıran şeyin, nostalji pazarlamasının diğer incelikli stratejilerle birleştirilmiş bu kullanımı olduğunu söylüyor. English, “Disney, birbirine çok iyi uyum sağlayan kokular, yiyecekler, deneyimler ve ürünler yaratma konusunda kesinlikle özeldir” diyor. “Toplu olarak bu, insanları parklarına sevinçle geri getiriyor.”

Disneyland’a gitmeyi bırakamamanızın bilimsel nedeni

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön
kadıköy escort ataşehir escort şişli escort sweet bonanza oyna kartal escort kadıköy escort halkalı escort avrupa yakası escort şişli escort avcılar escort esenyurt escort beylikdüzü escort mecidiyeköy escort istanbul escort şirinevler escort avcılar escort
mecidiyeköy escort ankara escort deneme bonusu veren siteler mamigeek.com

Reklam ve İletişim:  Whatsapp:  262 606 0 726  Skype:  live:2dedd6a4f1da91be
Yasal Uyarı: Blog Sitemiz; 5651 Sayılı Kanun kapsamında BTK tarafından onaylı Yer Sağlayıcı'dır. Sitemiz ve içerisinde bulunan tüm içerikler taslak halindedir, kesinliği kanıtlanmış bilgiler değildir. Sitemiz kar amacı gütmez, ücretsiz bilgi paylaşımı yapan bir websitesi olarak yayın hayatına başlayacaktır. Hukuka ve mevzuata aykırı olduğunu düşündüğünüz içeriği  [email protected]  adresi ile iletişime geçerek bildirebilirsiniz. Yasal süre içerisinde ilgili içerikler sitemizden kaldırılacaktır.