Çaglasın Spa & Masaj

Spa & Masaj Fırsatları'nı %30'a Varan İndirimle Yakala! Yoğun iş temposu, sosyal yaşamın koşuşturmacası derken kendinize motivasyon sağlamak, .

HBO’nun ‘Beyaz Lotus’ turizmi ve seyahat endüstrisini delip geçiyor

Seyahat endüstrisini tek bir sahnede özetlemeniz istenseydi, bakılacak yer HBO’nun tatil dramı “The White Lotus”un açılış anları olurdu. Lüks bir tesisin personeli, yüzlerine parlak gülümsemeler yapıştırılmış bir tekne dolusu varlıklı konuğu bekleyen Hawaii rıhtımında durmaktadır. Tatil yerinin müdürü Armond (muhteşem Murray Bartlett), “İstediğin gibi el salla,” diye ısrar ediyor.

Dakikalar sonra, Lani adlı yeni bir çalışana otelin VIP müşterileri arasında nasıl davranılması gerektiği konusunda danışmanlık yapar. “Bir varlık, bir kimlik olarak çok spesifik olmak istemiyorsun – daha genel olmak istiyorsun,” diyor ona. “Hoş, değiştirilebilir yardımcılar olarak maskelerimizin ardında kaybolmamız isteniyor.”

Bu, dizinin ikinci sezonunun açılışında bir dereceye kadar tekrarlanan bir sahne; kurgusal tatil köyü zincirinin Sicilya şubesinin çalışkan direktörü Valentina (Sabrina Impacciatore), bir yat dolusu konuğu ağırlamak için ekibini bir araya getiriyor. iskelede. “Onları birlikte selamlayın,” diye emrediyor, “aynı sağ elinizle.”

Pazar günü, “Beyaz Lotus”un ikinci sezonu grotesk, gladyatör finaline ulaştı. (Benden hiçbir spoiler almayacaksınız.) Gösteri, TikTok’ta kulak kurdu olarak ortaya çıkan görkemli mekanları, zamansız ölümleri, melodramatik olay örgüsü kıvrımları ve unutulmaz müzikleriyle tam anlamıyla bir kültürel fenomen haline geldi. Artı, akıl almaz derecede zengin insanların tatilde perişan olduğu görüntüsünü sunuyor. Alex Abad-Santos’un Vox.com’da yazdığı gibi, onu bu kadar takıntılı bir şekilde izlenebilir kılan schadenfreude.

Tüm vızıltılar, dizinin IRL konumlarına büyük ilgi uyandırdı. Bu sezonun çekildiği Four Seasons San Domenico Palace’ın bir temsilcisi Ekim ayında Guardian’a otelin şimdiden Nisan ayına kadar dolu olduğunu söyledi.

“Beyaz Lotus”a geç kalanlardanım. İkinci sezon gelene kadar ilk sezona gelmedim. Ancak turizmi, özellikle de işin üst düzey kısmını tasvir etme biçimleri ilgimi çekti.

Bu düzeyde, seyahat, bir yeri tanımaktan çok, o yerin ne olabileceğine dair önyargılı fikirlerinizi tatmin etmek için geriye doğru eğilmeye istekli bir donanımcı bulmakla ilgilidir. İtalyan aktris Monica Vitti gibi giyinmek ve bir Vespa’ya binmek – güvensiz Tanya gibi (Jennifer Coolidge tarafından maksimumda oynanır) İtalya fanteziniz mi? Sadece kapıcıyla konuş.

Daphne (Meghann Fahy, solda) ve Harper (Aubrey Plaza) “The White Lotus”un ikinci sezonunda manzarayı seyrediyor.

(Fabio Lovino / HBO)

Sanat ve tasarımla ilgilenmeden önce, birkaç yıl çok az seçkin bir seyahat yazarı olarak çalıştım, Lonely Planet için birkaç rehber kitap ve Travel + Leisure ve Budget Travel gibi satış noktaları için kısa gönderiler hazırladım. Müthiş derecede uygun olmadığım bir işti. (“Seyahat yazısı” yanlış bir isimdir. Buna “otel yazısı” denmesi gerekir, çünkü endüstrinin genel olarak istediği şey, yüksek ilmekli çarşaflar ve İtalyan tarzı banyo armatürleri hakkında baştan çıkarıcı metinler çıkarabilen bir katiptir.)

Bununla birlikte, sahada geçen o yılların bana bahşettiği şey – Kosta Rika’nın sözde Ölüm Dağı üzerinde bir inek kamyonuna binmekle ilgili renkli bir hikayenin yanı sıra – tatil seyahati tiyatrosunda ön sıralardan bir koltuk. Ve “Beyaz Nilüfer”in haklı bulduğu şey, turizmin tiyatro olduğu, herkesin ve her şeyin bir rol oynadığı nihai sürükleyici deneyim.

Sahne işlevi gören yer, seyahat endüstrisinin turistleri cezbetmek amacıyla kendisinin hiper-tuhaf bir versiyonuna yerleştirdiği-tasarımlarıdır. Hawaii gülümseyen hula dansçıları ve payanda kanolarıdır. İtalya, Roma kalıntılarının, pitoresk yamaçların ve Aperol spritzlerinin cennetidir. Kıskanılacak gayrimenkulleri ve yumuşak tonlardaki zevkli senfonileriyle lüks tatil köyleri, yerele ayak basmak için güvenli bir öngörülebilirlik alanı sunar. Balina gözlemi öğlen, gün batımı gezisi saat 6’da.

Kültür eleştirmeni Lucy Lippard, popüler yerellerin nasıl temsil edildiğini araştıran 1999 tarihli “Dövülmüş Yolda: Turizm, Sanat ve Yer” adlı kitabında bu fenomeni anlatıyor. “Birleşik Devletler genelinde, sermaye kaçışı, teknolojik değişimler veya sendika çökertmesiyle harap olmuş kasabalar, resmi bir hamburger, tişört, güneş kremi, Hint yağı satın alabilenlere çekici kılmak için umutsuzca tarihlerini çerçevelendirip yeniden icat ettiklerini gösteriyor. mücevher, plastik bir martı, bir deniz kabuğu kül tablası veya bir tekne gezintisi.

“Beyaz Nilüfer”in abartılı konuklarından biriyseniz, bir kül tablası yerine, geceyi Wagner’in “Parsifal”in bir bölümünü bestelediği 16. yüzyıldan kalma neoklasik sarayda geçirmeyi ayarlayabilirsiniz.

Bir kadın süslü bir ahşap bankta oturur. "Beyaz Lotus."

Tanya (Jennifer Coolidge) “Beyaz Lotus”taki Sicilya hayalinde.

(Fabio Lovino / HBO)

Bu hiperbolik yer üretimi saçma şekillerde tezahür edebilir. Bir keresinde, gerçek timsahlarla dolu sahte bir Everglades bataklığı da dahil olmak üzere, tasarımında ünlü Florida manzaralarının minyatür versiyonlarının yer aldığı bir Orlando otelini inceledim.

Ancak abartı, gerçeğin üzerine yazabilir. Pek çok haber yaptığım Kosta Rika’da sunulan set tropikal bir doğa ve pura vida vibrafon. Ulusal memnuniyeti sıralamayı amaçlayan araştırmalara göre, ülke düzenli olarak dünyadaki en mutlu yerlerden biri olarak faturalandırılıyor. Bu, tüm seyahat broşürlerinde, macera şirketi web sitelerinde ve bir zamanlar bir San Jose pansiyonunun avlusunda asılı olduğunu gördüğüm devasa bir pankartta lanse edildi – sanki mutluluk sıcak bir kahvaltı kadar ulaşılabilir bir şeymiş gibi. Bu, New York Times köşe yazarı Nicholas Kristof’un bir keresinde, Kosta Rikalıların yağmur ormanlarında yürüyüş yaptıktan ve bir tembel hayvan gördükten sonra ne kadar mutlu olduklarına dair bütün bir yazı yazdığı irfana o kadar sağlam bir şekilde yerleşmiş bir anlatıdır.

Hepsi mutlu yerli mecazını zorlar. Aynı zamanda, seyahat endüstrisinin insan kaçakçılığı gibi yan etkilerle Kosta Rika’yı uluslararası bir seks turizmi merkezi haline getirmesine yardımcı olduğu gerçeğini de göz ardı ediyor. ABD’li bir göçmen bir keresinde ülkenin bana çekiciliğini bir bira ve içi doldurulmuş bir kül tablasıyla özetlemişti: “Her şey balık tutmak ve sevişmekle ilgili.”

Yıkıcı bir güç olarak turizm, “Beyaz Lotus”un ilk sezonunun ayrılmaz bir parçasıdır. Tatil yeri, yalnızca hoş kokulu cennete açılan göze batmayan bir pencere değildir. Aynı zamanda Yerli toprakları işgal ediyor.

Bu aşamalara, hem gezginler hem de onlarla ilgilenmekle görevli işçiler olan aktörler girin.

Meslektaşım Lorraine Ali’nin şovla ilgili incelemesinde işaret ettiği gibi, “Beyaz Lotus” tesisin konuklarının hikayelerini yönetmede onlara hizmet etmesi gereken personelden çok daha iyi iş çıkarıyor. Her iki mevsimde de tatil köyü çalışanları ortaya çıkar ve kaybolur, yaşamları gerçek çözümlemeye değmeyen geniş arketiplere indirgenir. Ve ikinci sezon, nazik bir fahişenin kollarında lezbiyen arzularıyla hesaplaşana kadar öfkesini etrafındaki herkesten çıkaran, cinsel açıdan hüsrana uğramış sert Valentina olarak Impacciatore’nin yeteneklerini boşa harcıyor. (Kadınlarla ilgili her Hollywood kinayesi, tek bir utanç verici alt olay örgüsüne yuvarlandı.)

Ancak “The White Lotus”ta özellikle ilk sezonda doğru olan bir şey varsa, o da personelin misafirleri için nasıl performans göstermesinin beklendiğidir. Bu, 1. Sezondaki Hawaii yerlisi çalışanı Kai’nin bir zamanlar ailesine ait olan arazide konuklar için dans etmeye gönderildiği zamanki gibi gerçek bir performans anlamına gelebilir. Ya da Armond’un en başta ifade ettiği gibi, hoşa giden genel bir figüran gibi davranmak anlamına gelebilir.

Pembe üniforma giyen gülümseyen bir kadın ve erkek, konukları karşılıyor. "Beyaz Lotus"

Lani (Jolene Purdy’nin canlandırdığı) ve Armond (Murray Bartlett), “The White Lotus”un ilk sezonunda misafirler için bir gösteri düzenlediler.

(Mario Perez / HBO)

Seyahat endüstrisi, olağanüstü veya “otantik” arayışındaki turistlerin yararına yerel halkı nesneleştirmenin her türlü yolunu buluyor. Belize’de, bir keresinde özel bir adadaki bir otel hakkında yazmıştım ve burada bir tekne iskelesinde hepsi eşleşen özlü kasklar giymiş güler yüzlü personel tarafından karşılandım – çok kolonyal! Peru’da bir görevdeyken, bir keresinde turistlere yönelik lüks bir tekstil butiğini ziyaret etmiştim. 19. yüzyıl müze sergisinin en kötü türü gibi geldi.

Rocky Dağları’na geziler düzenlediği Colorado’da bir at paketleme ekibi işleten bir arkadaş, müşterilerine kartpostal renginde sunmak için kovboy kıyafetleri giyerdi. Normal kot pantolonları ve beyzbol şapkaları onu “gerçek” olarak kesmedi – kendi başına ata binerken giydiği şey bu olsa bile.

Lippard, “Seyahati bir kaçış, uzaklaşma, ‘başka bir yere’ gitme olarak görüyoruz,” diye yazıyor Lippard, “sıklıkla farklılıkları abartılacak ve egzotikleştirilecek ‘ötekilerin’ yaşadığı bir yer.”

Bu sahne oyununun başkahramanı elbette gezgindir. “Beyaz Nilüfer”in kendi dramaları var: müdürü aramakla tehdit eden şımarık zengin çocuk (1. Sezonda Shane) veya her yolculuğu bir mutluluk arayışına dönüştüren telaşlı kadın (her iki sezonda da Tanya).

Seyahat fabrikasında geçirdiğim süre boyunca, kızgın bir Amerikalının elektriği olmayan ücra bir yağmur ormanı kulübesinden saç kurutma makinesi talep etmesini ve Titicaca Gölü’nün yüzen adalarındaki yetersiz menüden rahatsız olan bir Kanadalıyı izledim. (Yurtdışında çirkin olan sadece Amerikalılar değil.)

Seyahatle ilgili olan şey, birçok insanın ona dönüşüm sunacak bir şey olarak yaklaşmasıdır. Lippard’ın kitabının açılış bölümünde yazdığı gibi: “Turizmin yapısı tüm ritüel davranışlara benzer – bir başlangıç, bir değişim ve normale dönüş.”

Bu olabilir, ancak garanti edilmez. Ve bu, herhangi bir yerdeki büyüye bağlı olduğu kadar, gezginin açık fikirliliğine de bağlıdır. Turizm hikayesinin dile getirilmeyen kurallarından biri – “Beyaz Nilüfer” tarafından mükemmel bir şekilde yakalanmış – kendinizden kaçamamanızdır. Nereye gidersen git oradasın.

Bugün LA Times’ı saat 19:00’da Spectrum News 1’de Channel 1’de izleyin veya Spectrum News Uygulamasında canlı yayın yapın. Palos Verdes Yarımadası ve Orange County izleyicileri, kanal 99’da Cox Systems’da izleyebilir.

HBO’nun ‘Beyaz Lotus’ turizmi ve seyahat endüstrisini delip geçiyor

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön
kadıköy escort ataşehir escort şişli escort sweet bonanza oyna kartal escort kadıköy escort halkalı escort avrupa yakası escort şişli escort avcılar escort esenyurt escort beylikdüzü escort mecidiyeköy escort istanbul escort şirinevler escort avcılar escort
mecidiyeköy escort ankara escort deneme bonusu veren siteler mamigeek.com

Reklam ve İletişim:  Whatsapp:  262 606 0 726  Skype:  live:2dedd6a4f1da91be
Yasal Uyarı: Blog Sitemiz; 5651 Sayılı Kanun kapsamında BTK tarafından onaylı Yer Sağlayıcı'dır. Sitemiz ve içerisinde bulunan tüm içerikler taslak halindedir, kesinliği kanıtlanmış bilgiler değildir. Sitemiz kar amacı gütmez, ücretsiz bilgi paylaşımı yapan bir websitesi olarak yayın hayatına başlayacaktır. Hukuka ve mevzuata aykırı olduğunu düşündüğünüz içeriği  [email protected]  adresi ile iletişime geçerek bildirebilirsiniz. Yasal süre içerisinde ilgili içerikler sitemizden kaldırılacaktır.