Çaglasın Spa & Masaj

Spa & Masaj Fırsatları'nı %30'a Varan İndirimle Yakala! Yoğun iş temposu, sosyal yaşamın koşuşturmacası derken kendinize motivasyon sağlamak, .

SoCal’ın en ürkütücü kaçış odalarından biri alışveriş merkezinde saklanıyor

Işıklar kapatıldı. Akıllı telefon fenerleri yasaktır. Bir evin giriş yoluna varmak için bir koridordan geçmeniz talimatı veriliyor. Hazır pansuman sayesinde cılız bir verandaya taşınıyoruz. Ve sonra bir hayalet gibi görünüyor.

Tuhaflıklar Bakanlığı kağıt üzerinde bir kaçış odasıdır, ancak bir hayalet hikayesi gibi başlayıp gelişir. Karşımızda duran kadın bize kurallar vermiyor; bunun yerine bir masal uydurmaya başlar. İşlevsiz bir ailenin gizemi ortaya çıkıyor ve görevimiz kaçmak değil, bu ruhun, Dolores’in (aktör Emma Kuhn’un canlandırdığı) neden bu ölümlü dünyada tuzağa düşürüldüğünü ve geride bırakıldığını öğrenmek ve ortaya çıkarmak.

Emma Kuhn’un canlandırdığı Dolores karakteri ellerini tuhaf bir konuma yerleştiriyor. (Allen J. Schaben / Haberler)

Emma Kuhn’un canlandırdığı Dolores karakteri. (Allen J. Schaben / Haberler)

Onun hayaletimsi varlığı kapitalizme elverişli değil. Gergin bir konut piyasasında onun varlığı evin değerine zarar veriyor. O halde şaşırtıcı duygu, bulmacaları çözmek değil, bir araştırma görevine başlamaktır.

Deneyim boyunca, Tuhaflıklar Bakanlığı tema parkı benzeri efektleri tetikliyor, çünkü bir çözüme rastlamak siyah beyaz aile tarihi film makaralarını canlandıracak. Daha önce gizli olan ekranlar bir anda ayna duvar armatürlerinde ortaya çıkacak ve odalar sanki canlıymış gibi hissetmeye başlayacak. Birinde resim çerçeveleri bizimle konuşuyor. Çerçeveler, yemek odası duvarındaki mevcut yerleşimlerinden pek memnun değil ve yanlarında kutsal sayılan kişi hakkında ne düşündüklerini açıkça ortaya koyuyorlar.

Bazen grubunuz labirent benzeri bir malikanedeymişsiniz hissi yaratan Bizans tarzı odalarda yalnızca geçici bir servis asansörü aracılığıyla iletişim kurarak bölünebilir. Ve bizi yolculuğumuza başlatan hayalet, baştan sona rahatsız edici ve şaşırtıcı bir şekilde ortaya çıkacak; her ortaya çıkışı bir öncekinden daha rahatsız edici ama aynı zamanda gizemi çözmek için doğru yolda olduğumuzun da bir göstergesi.

Tuhaflıklar Bakanlığı’nı kısmen kaçış odası, kısmen de sürükleyici tiyatroya yakın bir tiyatro prodüksiyonu olarak düşünün. Azusa’daki bir alışveriş merkezinde uğursuz bir şekilde yer alan ve bir bilardo salonunun reklamını yapan sütunların arkasına gizlenen gösterinin gerçek dünya ortamı, alışılmışın dışında olmayan bir şeyin gerçekleşmek üzere olduğu fikrini satmaya yardımcı oluyor.

Alice’i oynayan Nina Chatman, Tuhaflıklar Bakanlığı’nda.

(Allen J. Schaben / Haberler)

Nina Chatman Tuhaflıklar Bakanlığı’nın girişindeki koridorda yürüyor.

(Allen J. Schaben / Haberler)

Buradaki kibir, beceriksiz bir paranormal araştırma firması tarafından bir gerçek bulma gezisine çıktığımız ve ortaya çıkardığımız her odanın, etkileşimi ve gerilimi artırarak bilinmeyene daha da indiğimiz fikrini satmaya yardımcı olduğu yönünde. Ancak bir kaçış odasının dönüşünde saat yoktur ve kaybetmenin gerçek bir yolu yoktur. Bunun yerine, Tuhaflıklar Bakanlığı bir oyun olduğu kadar bir anlatıdır.

“Oyuncuların çalıştığı yeterli sayıda kaçış odası var ve hatta bazıları bunu oldukça iyi yapıyor. Bakanlık, içinde insanların olduğu bir dünya inşa etme konusunda yaratıcı bir ekip olarak özellikle iyi,” diyor sürükleyici tiyatro sitesi No Proscenium’un kurucusu ve her yıl düzenlenen sürükleyici bir zirve olan Next Stage’in mimarı Noah Nelson. “Oyun ustası tarafından oynanmak yerine, hem fiziksel olarak mevcut hem de başka türlü karakterlerle oynuyormuşsunuz gibi hissetmenizi sağlayacak şekilde ton ve hikayeyi ayarlıyorlar. Bu nadirdir.

Yaratıcıları bunun korkutucu olacak şekilde tasarlanmadığını söylüyor. Her ne kadar kurgusu hayaletimsi olsa da (aile tarihi baskıları ve fotoğraflarıyla dolu karanlık odalar, zehirli sıvı vakaları) Tuhaflıklar Bakanlığı saçmalıklarla flört ediyor. Ölümcül bir aile geçmişi hakkında daha fazla şey öğrendikçe, aynı zamanda bayağılık ve yüzeysellik hikayelerini de ortaya çıkarıyoruz. Özellikle duvardaki resimlerin bizimle konuşuyormuş gibi göründüğü bir yemek odası bulmacasının birden fazla çözümü var. Mükemmel bir zeka oyunu yaratmaktan çok, aşırı kişiliklere sahip kusurlu bir aileyi sergilemekle ilgilidir.

Tuhaflıklar Bakanlığı’nda sergilenen antikalardan bir görünüm. (Allen J. Schaben / Haberler)

Jonathan Berk, Tuhaflıklar Bakanlığı’nın kurucularından biri ve Stephen karakterini canlandırıyor. (Allen J. Schaben / Haberler)

Tuhaflıklar Bakanlığı’nda Higgins’i oynayan kurucu ortak Benjamin Berk.

(Allen J. Schaben / Haberler)

Tonsal olarak, Tuhaflıklar Bakanlığı ruhen Disneyland’ın Perili Köşkü’ne benziyor; burada hayaletlerle dolu bir evde sıkışıp kaldığımız bir kurgu, kısa sürede şenlik dolu bir yanılsama hikayesine dönüşüyor. Tuhaflıklar Bakanlığı’ndaki özel efektler daha çok “kendin yap” türündedir, ancak daha az etkili değildir, çünkü işitsel ve görsel ipuçlarını harekete geçiren önsezili atmosfer ve anlatı ritimleri, sanki başka dünyaya ait bir şeyin huzurundaymışız gibi hissetmemizi sağlar. .

Örneğin ipuçları karakterde ve hikayede sunulur. Mini bir zehir çantası hazırlamaya çalışırken, yanlış yolda olduğumu biliyordum çünkü aile üyelerinden birinin kişiliğini anlamadığım için uyarılmıştım.

“Ailelerimizdeki bazı işlev bozukluklarını görmek, hikayeyi yazmaya başlarken bana ilham veren şeydi. Olanların her iki ailemizde de olup bitenleri yansıttığını söylemiyorum ama ilham kaynağı buydu” diyor kardeşi Benjamin ve yakın aile dostu Adam Moody ile Tuhaflıklar Bakanlığı’nı kuran kurucu ortak Jonathan Berk. Hepsi 30’lu yaşların ortasında veya 40’lı yaşların başında.

“Tıpkı aile durumlarında meydana gelen bazı şeylerin saçmalığı ve önemsizliği gibi. Tabloların yan yana asılmayı reddettiği yemek odası bunun harika bir örneğidir. Bize tüyler ürpertici ve gülünçlüğün bir birleşimi olan tonumuzu tutturma fırsatı verdi.”

Sonuçta hepsi bir yakınlık duygusu yaratıyor. Bulmacalar, hikayeyi ortadan kaldıran kodlanmış mesajlardan ziyade aile yadigarlarından veya kıyafet parçalarından kaynaklanır. En iyi kaçış odalarının çoğu, olayları harekete geçirmek için ayrıntılı setlere ve temel bir olay örgüsüne sahip olsa da, hikayeyi oyun benzeri görevlerle birleştirmek hâlâ zorlu bir iş.

Tuhaflıklar Bakanlığı’ndaki birçok odadan birinin görünümü.

(Allen J. Schaben / Haberler)

Tuhaflıklar Bakanlığı’ndaki bir ayna, bir odanın manzarasını yansıtıyor.

(Allen J. Schaben / Haberler)

Bu nedenle yaratıcılar kısmen sektördeki temel bir öğeyi deneyimden çıkardılar: saat. Oyunu zaman odaklı bir katılıktan kurtararak, bir bulmaca veya bir nesneyle oyalanabiliriz. Basitçe bir sorunu çözmek yerine, karakterleri tanımaya başladığımız hissini yaratıyor.

Moody, “Bir hikayenin sonucunu veya bir çatışmanın sonucunu görmek istiyorum” diyor. “Hepimiz bir kaçış odasının ortasında başarılı olup olmayacağımıza dair bir hisse kapıldık. Sona ulaşmak ve başarısız olduğunuzu bilmek ve aynı zamanda ilgi çekici olsun ya da olmasın hikayenin sonunu bilmemek kesinlikle sektördeki en sinir olduğumuz konulardan biriydi.”

Her şey 2017 yılında, kaçış odalarını ve sürükleyici tiyatroyu birleştirmenin yollarını yıllarca tartıştıktan sonra üçünün Moody’s Rancho Cucamonga’daki evinde derme çatma bir perili ev inşa etmesiyle başladı. Moody, “Küçük, küçük bir uğrak yeriydi ama kaçış odası merkezliydi” diyor. “Fakat bu kadar hızlı ve hazırlıksız bir şey yapmak bize güven verdi.”

2021’in sonlarında Tuhaflıklar Bakanlığı Azusa’da bir gerçeklik haline geldi. Küçük işletme kredisi yardımıyla büyük ölçüde kendi kendini finanse eden oda, çoğu çarşamba gününden pazar gününe kadar hizmet veriyor ve dört kişilik küçük gruplar için tasarlanmış ancak sayıları 12’ye kadar çıkabiliyor. Diğer iki oda da bir gün faaliyete geçme umuduyla yapım aşamasında. Azusa alanının dışında üç oda. Önce kapıdan birkaç kişinin daha içeri girmesi gerekecek.

Moody, “İkinci deneyimin oldukça ilerisindeyiz ancak geliştirme henüz gerçekleşmedi” diyor. “Finansal açıdan işlerin bizim için daha kolay olmasını diliyorum.” Konukların düzenli olarak yüksek üretim değerlerine sahip kaçış odaları bekledikleri için mekana girme çıtasının giderek yükseldiğini belirtiyor.

Şimdilik, Tuhaflıklar Bakanlığı’nın ilk deneyimi için en tatlı nokta muhtemelen altı veya yedi katılımcıdır. Bir odada birden fazla parti üyesi, ailenin geçmişini araştıran bir dizi bulmaca üzerinde aynı anda çalışacak. Örneğin birisi şarap kadehlerini ayarlıyor olabilir, diğer bir grup üyesi ise bir aile üyesinin imzalı kıyafetinin eksik parçalarını arıyor olabilir. Ancak önemli olan, her çözümün, grubu tekrar bir araya getiren kayıtlı veya canlı bir performansla sonuçlanmasıdır.

Tuhaflıklar Bakanlığı, bulmacayı tek çözen kişinin tek kişi olmamasını sağlamak istiyordu. Ayrıca geri çekilip anlatının tadını çıkarmak isteyenler için bir yol bulmaya çalıştılar. Tuhaflıklar Bakanlığı kurulmadan önceki yıllarda en az 100 kaçış odasında görev aldıklarını tahmin eden grup, iki ana eleştiri olarak söylediklerini düzeltmek istedi. Jonathan, “Başarısız kaçış odalarından nefret ediyorum” diyor. “Ve bulmacayı çözen kişi olmasam bile içeriği görememekten nefret ediyorum. En azından ne olduğunu bilmek istiyorum.”

Tuhaflıklar Bakanlığı’nda sergilenen antikalardan bir görünüm.

(Allen J. Schaben / Haberler)

No Proscenium’dan Nelson, Tuhaflıklar Bakanlığı’nın kaçış odası geleneklerini merkezden saptıracak kadar alt üst etmediğini söylüyor. Deneyim geleneksel anlamda zamanlanmamış olsa da, odada yaklaşık 90 dakika geçirmeyi bekleyin ve eğer bir grup geride kalıyorsa, bazı karakter içi dürtüklemeler veya ipuçları olacaktır.

Nelson, “Deneyiminiz zamanlanmış ancak başarılı-başarısız anlamında değil” diyor. “Sadece kum havuzunda kalmak ve oradan çıkarabildiğiniz kadar çok hikaye çıkarmak için çok zamanınız var. Kendinizi nasıl hissederseniz hissedin, dünyada bulduğunuzdan daha fazlası var ama bulduğunuz şey sizin hikayenizdir ve bu da başlı başına tatmin edicidir.”

Sonuçta başarılı oyun tasarımının amacı budur: Ne kadar doğrusal veya senaryolu olursa olsun, hikayeyi yaratanın siz olduğunuzu hissetmek.

Tuhaflıklar Bakanlığı

LA Times Today’i bugün saat 19:00’da Kanal 1’deki Spectrum News 1’de veya Spectrum News Uygulaması’nda canlı yayında izleyin. Palos Verdes Yarımadası ve Orange County izleyicileri 99. kanaldaki Cox Systems’de izleyebilir.

SoCal’ın en ürkütücü kaçış odalarından biri alışveriş merkezinde saklanıyor

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön
kadıköy escort ataşehir escort şişli escort sweet bonanza oyna kartal escort kadıköy escort halkalı escort avrupa yakası escort şişli escort avcılar escort esenyurt escort beylikdüzü escort mecidiyeköy escort istanbul escort şirinevler escort avcılar escort
mecidiyeköy escort ankara escort deneme bonusu veren siteler mamigeek.com

Reklam ve İletişim:  Whatsapp:  262 606 0 726  Skype:  live:2dedd6a4f1da91be
Yasal Uyarı: Blog Sitemiz; 5651 Sayılı Kanun kapsamında BTK tarafından onaylı Yer Sağlayıcı'dır. Sitemiz ve içerisinde bulunan tüm içerikler taslak halindedir, kesinliği kanıtlanmış bilgiler değildir. Sitemiz kar amacı gütmez, ücretsiz bilgi paylaşımı yapan bir websitesi olarak yayın hayatına başlayacaktır. Hukuka ve mevzuata aykırı olduğunu düşündüğünüz içeriği  [email protected]  adresi ile iletişime geçerek bildirebilirsiniz. Yasal süre içerisinde ilgili içerikler sitemizden kaldırılacaktır.