İşyerinde motivasyon neden eksik?
Motivasyon eksikliği sadece liderliğin sorumluluğunda değildir. Şirketlerin farklı geçmişlere, deneyimlere, kişiliklere ve ihtiyaçlara sahip çalışanları vardır; dolayısıyla bir çalışanı motive eden şey, diğeri için aynı olmayabilir. Kurumsal hijyen uzmanı Graciela Martínez, “Bu çeşitlilikle yüzleşmek ve her birey için etkili motivasyon yaklaşımları bulmak zor olabilir” diyor.
Analiz firması Gallup, istifaların yüzde 75'inin doğrudan veya dolaylı olarak doğrudan yönetici veya patronlarla bağlantılı olduğunu ortaya çıkardı. %32'si profesyonel anlamda gelişmek için liderlerinden destek bulamadı. Diğer %21'lik kesim ise maaş ve sosyal haklar konusunda anlaşamadıkları için, %20'si pozisyona uyum sağlayamadığı için, %17'si kötü çalışma ortamı nedeniyle, %8'i programdaki esneklik eksikliği nedeniyle ve %2'si işyeri nedeniyle ayrılacağını belirtti. güvenlik meselesi.
Rekabetin yüksek olduğu sektörlerde şirketler genellikle üretkenliği ve verimliliği artırma baskısıyla karşı karşıya kalır. Yüksek basınçlı bir ortamda çalışanları motive etmek karmaşık hale gelir.
Başka bir senaryoda, bazı şirketler anlamlı motivasyon veya teşvik programları uygulamak için yeterli kaynaklara sahip olmayabilir. Bu, çalışanların katılımını sürdürme seçeneklerini sınırlayabilir ancak aynı zamanda personelin elde tutulması açısından da risk oluşturur.
Çalışma ve Sosyal Refah Bakanlığı (STPS) sertifikasına sahip uzmana göre bu durum genellikle işbirliğini, tanınmayı ve mesleki gelişimi teşvik etmeyen bir iş kültürüne yansıyor.
“Personel değişimi maliyetli olabilir ve iş sürekliliğini etkileyebilir. Çalışanlar kariyerlerinde büyüme ve gelişme için alternatifler ararlar. Eğer bir şirket profesyonel gelişim fırsatları sunmuyorsa yetenekleri kaybedebilir” yorumunu yapıyor.
Benzer şekilde Neos RH Consultores'un yönetici ortağı Roberto Ventura, aşırı iş taleplerinin yorgunluğa ve motivasyon eksikliğine yol açabileceği konusunda uyarıyor. Şirketler iş beklentilerini çalışanlarının kişisel ihtiyaçları ile dengelemelidir.
Ancak motivasyon eksikliği yine de kişisel bir sorun olabilir ve bu durumda çalışanın tutkularını yeniden keşfetmesi, hangi faaliyetlerin kendisini en çok tatmin ettiğini ve tatmin ettiğini belirlemesi, yaptıklarının değerleriyle ne kadar uyumlu olduğunu ve bunun nasıl olduğunu anlaması gerekir. Bunun sizin hayatınız ve başkalarının hayatları üzerinde olumlu bir etkisi olabilir.
Motivasyon dozu
Graciela Martínez, motive olmuş bir iş gücünün üretkenliği artırdığını ve şirketin genel refahına katkıda bulunduğunu belirtiyor. Bu nedenle motivasyon ve iyi liderlik kurumsal stratejinizin bir parçasıdır.
“Liderlerin işbirlikçileriyle açık ve şeffaf iletişim kurması, amaç, hedef ve beklentileri etkili bir şekilde paylaşması önemlidir. Liderler bunu net bir şekilde iletmezse motivasyon düşebilir” dedi.
Danışılan uzmanlar, motivasyon arayışında aktif dinlemenin şart olduğu konusunda hemfikirdir. Etkili iletişimi teşvik eder, kişilerarası ilişkileri geliştirir, çatışmaların çözülmesine yardımcı olur ve daha iyi işbirliği ve ekip çalışmasına olanak tanır.
“İnsanlar aktif dinlemeyi uygulayarak başkalarıyla daha güçlü bağlantılar kurabilir ve iletişimsel etkileşimlerinin kalitesini güçlendirebilir. Çalışanlarınızın fikirlerini ve kaygılarını dinleyin ve onların görüşlerine değer verildiğini gösterin” diyor Ventura.
Motivasyon eksikliği sadece liderliğin sorumluluğunda değildir. Şirketlerin farklı geçmişlere, deneyimlere, kişiliklere ve ihtiyaçlara sahip çalışanları vardır; dolayısıyla bir çalışanı motive eden şey, diğeri için aynı olmayabilir. Kurumsal hijyen uzmanı Graciela Martínez, “Bu çeşitlilikle yüzleşmek ve her birey için etkili motivasyon yaklaşımları bulmak zor olabilir” diyor.
Analiz firması Gallup, istifaların yüzde 75'inin doğrudan veya dolaylı olarak doğrudan yönetici veya patronlarla bağlantılı olduğunu ortaya çıkardı. %32'si profesyonel anlamda gelişmek için liderlerinden destek bulamadı. Diğer %21'lik kesim ise maaş ve sosyal haklar konusunda anlaşamadıkları için, %20'si pozisyona uyum sağlayamadığı için, %17'si kötü çalışma ortamı nedeniyle, %8'i programdaki esneklik eksikliği nedeniyle ve %2'si işyeri nedeniyle ayrılacağını belirtti. güvenlik meselesi.
Rekabetin yüksek olduğu sektörlerde şirketler genellikle üretkenliği ve verimliliği artırma baskısıyla karşı karşıya kalır. Yüksek basınçlı bir ortamda çalışanları motive etmek karmaşık hale gelir.
Başka bir senaryoda, bazı şirketler anlamlı motivasyon veya teşvik programları uygulamak için yeterli kaynaklara sahip olmayabilir. Bu, çalışanların katılımını sürdürme seçeneklerini sınırlayabilir ancak aynı zamanda personelin elde tutulması açısından da risk oluşturur.
Çalışma ve Sosyal Refah Bakanlığı (STPS) sertifikasına sahip uzmana göre bu durum genellikle işbirliğini, tanınmayı ve mesleki gelişimi teşvik etmeyen bir iş kültürüne yansıyor.
“Personel değişimi maliyetli olabilir ve iş sürekliliğini etkileyebilir. Çalışanlar kariyerlerinde büyüme ve gelişme için alternatifler ararlar. Eğer bir şirket profesyonel gelişim fırsatları sunmuyorsa yetenekleri kaybedebilir” yorumunu yapıyor.
Benzer şekilde Neos RH Consultores'un yönetici ortağı Roberto Ventura, aşırı iş taleplerinin yorgunluğa ve motivasyon eksikliğine yol açabileceği konusunda uyarıyor. Şirketler iş beklentilerini çalışanlarının kişisel ihtiyaçları ile dengelemelidir.
Ancak motivasyon eksikliği yine de kişisel bir sorun olabilir ve bu durumda çalışanın tutkularını yeniden keşfetmesi, hangi faaliyetlerin kendisini en çok tatmin ettiğini ve tatmin ettiğini belirlemesi, yaptıklarının değerleriyle ne kadar uyumlu olduğunu ve bunun nasıl olduğunu anlaması gerekir. Bunun sizin hayatınız ve başkalarının hayatları üzerinde olumlu bir etkisi olabilir.
Motivasyon dozu
Graciela Martínez, motive olmuş bir iş gücünün üretkenliği artırdığını ve şirketin genel refahına katkıda bulunduğunu belirtiyor. Bu nedenle motivasyon ve iyi liderlik kurumsal stratejinizin bir parçasıdır.
“Liderlerin işbirlikçileriyle açık ve şeffaf iletişim kurması, amaç, hedef ve beklentileri etkili bir şekilde paylaşması önemlidir. Liderler bunu net bir şekilde iletmezse motivasyon düşebilir” dedi.
Danışılan uzmanlar, motivasyon arayışında aktif dinlemenin şart olduğu konusunda hemfikirdir. Etkili iletişimi teşvik eder, kişilerarası ilişkileri geliştirir, çatışmaların çözülmesine yardımcı olur ve daha iyi işbirliği ve ekip çalışmasına olanak tanır.
“İnsanlar aktif dinlemeyi uygulayarak başkalarıyla daha güçlü bağlantılar kurabilir ve iletişimsel etkileşimlerinin kalitesini güçlendirebilir. Çalışanlarınızın fikirlerini ve kaygılarını dinleyin ve onların görüşlerine değer verildiğini gösterin” diyor Ventura.