Bunlar adını hiç duymadığınız en büyüleyici Los Angeles müzeleri

Arda

Global Mod
Global Mod
Todd Lerew merak ediyor. Listeleri seviyor. Ve işleri yarım bırakmaktan hoşlanmaz.

Bu yüzden resimli haritalar topluyor, Los Angeles County'deki 248 halk kütüphanesini ve California'daki 483 belediyenin 401'ini ziyaret etti. Bu yüzden yakın zamanda Kardeş Kardeşlik Tarikatı'na, Elks'e, Moose International'a, Oddfellows'a ve diğer 50 kulübe katıldı; o kadar çok ki, üyelik kartları için ayrı bir cüzdan almak zorunda kaldı.

Bunları “kompulsif inek eylemleri” olarak nitelendiren 37 yaşındaki biri için bu çok fazla proje gibi görünebilir. Ancak Lerew'in söylenmemiş müzelere ve koleksiyonlara olan tutkusunun yanında bu ilgiler sönük kalıyor.

Los Angeles Halk Kütüphanesi'nde Angel City Press tarafından bu hafta yayınlanan “Ayrıca Görüşte: Büyük Los Angeles'ın Benzersiz ve Beklenmedik Müzeleri” adlı yeni kitabının konusu da budur.

Adlarını muhtemelen bilmediğiniz 64 müzenin resimli bir incelemesi olan bu cilt, on yıllık bir araştırmaya dayanıyor ve yerel kültürel manzaraya hakim olduklarını düşünen tüm Angelenos'a meydan okuyor.





Skid Row Tarih Müzesi ve Arşivi, üstten; Simi Vadisi'ndeki Kaykay Onur Listesi Kaykay Müzesi; ve Pasadena'daki Finlandiya Halk Sanatları Müzesi. (Ryan Schude)




Bunlar fast food, Fin halk sanatı, Skid Row, kaykay, omurgalı zoolojisi ve daha fazlasını kutlayan girişimlerdir (çoğunlukla tek kişilik haçlı seferleridir). Evet, Culver City'deki Jurassic Teknoloji Müzesi burada. Evet, Port Hueneme'deki ABD Donanması Deniz Arısı Müzesi ve Cucamonga Servis İstasyonu Müzesi de.

Westminster'daki Vietnam Cumhuriyeti Müzesi mi? Echo Park'taki Aimee Semple McPherson'un Papaz Evi mi? Redlands'deki Tarihi Cam Müzesi mi? Lerew ve fotoğrafçı Ryan Schude hepsini ziyaret etti.

Lerew geçenlerde bir sabah şöyle dedi: “Müzeler hakkında hepsi için geçerli olan söyleyebileceğiniz hiçbir şey yok.” “Ve onları baktığın her yerde bulabilirsin.”

Gerçekten de, dikkat çekici gökdelenlerle ve sıfır yaya trafiğiyle çevrili Long Beach sahilinin yakınında konuştu. Ancak bir blok ötede 1927'de açılan Outer Limits Dövme ve Müzesi bulunuyor.

Bu, Lerew'in yeni kitabın kopyalarını kitapta yer alan kişilere dağıtmayı planladığı iki duraktan ilkiydi.

ABD'de faaliyet gösteren en eski dövme mağazası






Sol üstten saat yönünde, Long Beach'teki Outer Limits Dövme ve Müzesi'nde: deneyimli dövme sanatçısı Kari Barba, sergilenen dövme tasarımları, Bert Grimm'in Ünlü Dövme Stüdyosu'ndan bir ceket ve flaş ve aletlerle dolu bir vitrin. (Ryan Schude)




Inside Outer Limits'in kurucusu ve dövme sanatçısı 64 yaşındaki Kari Barba, kitabın bir kopyasını hevesle açtı. Costa Mesa'da ikinci bir dövme merkezi işleten ünlü dövme sanatçısı ve sektör öncüsü Barba, Long Beach'teki alanı 20 yıl önce satın aldığını çünkü “Binanın tarihinin kaybolacağı fikri beni gerçekten üzdü” dedi.

Barba, Lerew'i ve bir ziyaretçiyi restore edilmiş odalardan geçirdi; şu anda kullanımda olan tablolar ve modern araçlar; antika aletler; çapaların, kalplerin ve ejderhaların kalıpları; çoktan gitmiş olan Pike eğlence parkındaki mürekkepli denizcilerin eski fotoğrafları; işçilerin duvarda saklı bulduğu elle boyanmış bir pencere; ve bir köşede gizemli, kapalı bir fıçı.

Lerew, “Gitmeden önce vazelini görmelisin” dedi.

Böylece Barba ve Lerew fıçıya adım attılar ve onu ortaya çıkardılar; bir zamanlar dövme sürecinin ayrılmaz bir parçası olan, paçavralar ve vazelinden oluşan yapışkan bir çorba ortaya çıktı; güvecin yaşı ve kesin içeriği belirsizdir.

“Orada ne olduğunu bilmiyorum. Öğrenmek için ulaşmıyorum,” dedi Barba.

Lerew koklamak için eğilerek, “Ayrıca kendine özgü bir koku da var” dedi.

Kompulsif bir koleksiyoncuyu ne şekillendirir?


Eşiyle birlikte Lincoln Heights'ta yaşayan Lerew, Güney Dakota kırsalında büyüdü. Ailesi, Buffalo Ridge'deki sahte kovboy kasabası ve Mitchell'deki Mısır Sarayı gibi yol kenarındaki turistik mekanlara düzenli geziler yapıyordu; burada Lerew'in derisinin altında “meraklı, benzersiz ve belirsiz” bir şeyler vardı.

Massachusetts'teki Hampshire College'dan mezun olduktan sonra 2009'da batıya geldi ve deneysel müzik kompozisyonuna odaklanarak CalArts'ta yüksek lisans eğitimine gitti. Ancak dikkati dağıldı ve bu özellik, Los Angeles Kütüphane Vakfı'nın Lerew'i 2015 yılında program yöneticisi olarak işe almasıyla profesyonel bir varlık haline geldi.



Büyük Los Angeles'taki küçük ve şaşırtıcı müzeyi konu alan “Also on View” kitabının yazarı Todd Lerew, telefonunda sakladığı müze yerleriyle dolu haritayı gösteriyor.

(Christopher Reynolds / Los Angeles Times)



Boş saatlerinde diğer kütüphane ve müzelere göz atıyordu; genellikle günde altı ya da yedi tane, hepsi bir elektronik tabloya kayıtlıydı. Hepsini bulmak için Boris Stanic'in “Los Angeles Müzesi Rehberi” adlı rehberine göz atıyor, aynı zamanda interneti tarıyor ve arkadaşlarıyla ve yabancılarla konuşuyordu.

Vakfın başkanı Ken Brecher, 2016 yılında, Lerew'ün Güney Kaliforniya'daki belirsiz koleksiyon ve arşivlerde hafta sonu yaptığı keşifleri aylarca dinledikten sonra, Lerew'ü yerel koleksiyoncularla ilgili “21 Koleksiyon: Her Nesnenin Bir Hikayesi Var” olan bir serginin küratörlüğünü yapması için görevlendirdi. ”

Lerew, “Her zaman şu ya da bu türden deneyimler biriktirdim” dedi. “Sadece keşfediyordum çünkü yeni ve benzersiz yerler ve insanlar bulma konusunda özel bir ilgim ve takıntım vardı. O sergi üzerinde çalışmaya başladığımda bir nevi resmileşti.”

Bir müzeyi müze yapan nedir?


Lerew, kâr amacı gütmeyen kuruluş statüsüne, akademik yeterliliğe ya da kalıcı bir eve sahip olsun ya da olmasın, kendisini müze olarak adlandıran hemen hemen her yeri görmeye istekli olduğunu söyledi. Park ziyaretçi merkezleri veya üniversite sanat galerileri de dahil olmak üzere, kendilerini müze olarak adlandırmayan ancak genellikle onlar gibi davranan mekanları da çekici buluyor.

Ülke çapındaki Dondurma Müzesi zinciri (2017'de Los Angeles'ta açılan bir konuma sahip olan) gibi selfie odaklı egzersizler söz konusu olduğunda pek ilgilenmiyor.

Ve her müzede kaynağı dikkatle inceliyor. ABD'deki çoğu tarihi müzede, “Bu, o bölgedeki beyaz insanların tarihidir” dedi ve çoğunu atladı ve belki de çoğunu örtbas etti.

“Buralara gittiğinizde hikayeyi kimin anlattığının farkında olmanız gerekiyor” dedi. “Orada her zaman daha fazla hikaye vardır.”

2018'de Merkez Kütüphane'de “Koleksiyonlar” sergisi açıldığında Lerew 600'den fazla yeri araştırmış, aralarında kağıt uçaklar (Getty'den), daktilolar (Tom Hanks'ten), şeker ambalajları ve kuş yuvalarının da bulunduğu koleksiyonları listelemişti. . Bu projeden, kendi yayınladığı bir kitap, bir Instagram kampanyası (@museumaday) ve şimdi de sehpaya hazır yeni cilt çıktı.

Siyah tarihinin önemli anlarını elle yeniden yaratıyor



Karen Collins tarafından yaratılan “Siyahilerin Hayatı Önemlidir” dioraması.

(Ryan Schude)



“Ah, büyük resimler!” Karen Collins, Lerew'in Compton'daki evine vardığını ve kitabı ona verdiğini söyledi. “Nedenini bilmiyorum ama küçük bir şeyi hayal ediyordum.”

Sonuçta küçüklük Collins'in uzmanlık alanıdır. Oturma odasının çevresinde, yatay alanın büyük bir kısmını Siyah Amerikalıların tarihindeki önemli anların minyatür dioramaları kaplıyordu. Merkez Kütüphane'nin “21 Koleksiyon” sergisi için yapılan “Siyahilerin Hayatı Değerlidir” üçlüsü şöminenin üzerinde duruyordu.

Emekli bir anaokulu öğretmeni olan 73 yaşındaki Collins, kocası Eddie Lewis tarafından yapılan gölge kutularının içinde minyatürler yapıp düzenleyerek dioramalar yaratıyor. Yaklaşık 30 yıl önce, 12. sınıf öğrencisiyken oğlunun cezaevine gönderilmesinden ve kendisinin “ölmeye hazır” hissetmesinden sonra başladı.

Siyah tarihinin önemli figürlerini ve anlarını tasvir etmeye, ilkokul çocuklarına ilham vermeye ve onları eğitmeye karar vererek acıyı bastırdı ve “ve onlara her şeyin üstesinden gelebileceğinizi bildirin. … Sanat hayatımı kurtardı.”



Karen Collins ve onun Compton'daki evinde hazırladığı ve sakladığı Siyah tarihi dioramalarından oluşan bir koleksiyon olan Afro-Amerikan Minyatür Müzesi, Todd Lerew'in Büyük Los Angeles'taki küçük ve şaşırtıcı müzeler hakkındaki kitabı “Ayrıca Görünümde”de yer alıyor.

(Christopher Reynolds / Los Angeles Times)



O zamandan bu yana, Orta Geçit'ten Harriet Tubman'a, Malcolm X'e, Martin Luther King Jr.'a, Thurgood Marshall'a, Colin Powell'a, Obama'nın göreve başlama törenine, Compton Cowboys'a ve Kendrick Lamar'a kadar uzanan sahneleri tasvir eden düzinelerce diorama yapıldı.

Collins ve kocası yıllarca okullara ve topluluk etkinliklerine gölge kutuları (gezgin müzeleri) taşıdılar. Lerew, çalışmasını Leimert Park'ta sergilenirken gördü.

Lerew: “Yıllar içinde bunlardan kaç tane yaptın?”

Collins: “Çok. Çünkü onları başkalarına veriyorum.”

Lerew'in Merkez Kütüphanesi sergisi ve kitabının ötesinde Collins, Autry Müzesi tarafından sipariş edildi (birkaç diorama, “Hayal Edilen Batılar” kalıcı sergisinin bir parçası), ulusal medya kuruluşları tarafından profili çıkarıldı ve 60. yıl dönümü için bir Google doodle'ı sağlamak üzere seçildi. Greensboro, NC, sivil haklar oturma eylemleri. Halen tutuklu bulunan oğlu “benimle gurur duyuyor” dedi.

Lerew'e, şimdi bir boyama kitabı üzerinde çalıştığını ve “çocuklarımızın kendi değerlerini görmeleri için bu müzenin bulunacağı istikrarlı bir yer” bulmayı umduğunu söyledi.

Lerew daha sonra şunları söyledi: “Bir kişinin tutkulu projesi olduğunda bu gerçekten zor bir şey. … Karen'ın koleksiyonuna ne olacağını söyleyemem. Umutlarım var. Bunu zaman gösterecek.”

Lerew'in küçük müzelerle işi bitti mi artık? Kesinlikle hayır.


Kitapta yer alanların yanı sıra, Everymuseum.la web sitesine 700'den fazla irili ufaklı Güney Kaliforniya müzesi daha ekledi ve şu anda yayında.

Ayrıca telefonunda, ziyaret etmek istediği tüm görünmeyen müzeleri girdiği diğer liste var. Dünya çapında. Bunlardan 3.231 tane var.