Bu nedenle Rojas, stratejiyle ilgili eylem ve sertifikaların, yönetim pozisyonlarındaki kadınların görünürlüğünü sağladığını, itibar yarattığını, ancak her şeyden önce en iyi yetenekleri çekmeye yardımcı olacak bir işveren markası olduğuna dikkat çekiyor. Ve dolayısıyla kuruluş için daha iyi sonuçlar.
Tuiran'a göre tüm bu stratejiler, çalışma ekipleri açısından daha önce 'normal' kabul edilen davranışların normalleştirilmesini durduran bir farkındalıkla sonuçlanıyor. “Teorik olarak her şeyin ne olması gerektiğini biliyoruz ama pratikte bunu olumlu açıdan görmeye başladığımda anladım. Bazı durumlarda, aniden cinsiyetçi veya homofobik yorumlar veya şakalar duyduğunuz bir şirketteydim. Ve o anda gergin bir şekilde gülüyorsunuz ama içten içe bunun doğru bir şey olmadığını biliyorsunuz ama bunu zararlı bir şey olarak da görmüyorsunuz” diyor. “Birçok kişi bunu sadece şaka olarak görüyor ama durum böyle değil, kelimelerin gücü vardır ve organizasyonel değişim dilde inşa edilir” diyerek bu davranışlar karşısında sesini yükseltmenin önemine dikkat çekiyor.
Yönetici, önemli olanın her şeyi kısa sürede değiştirmeyi istemek değil, takımlara nüfuz edecek ve fark yaratacak küçük eylemlerle başlamak olduğunu söylüyor. “Roma bir günde inşa edilmedi” diye anımsıyor.
Daha kapsayıcı olmak için 5 adım
Aequales'ten Alexa Gerez, çeşitliliğin A noktasından B noktasına gitmesi değil, öğrenmesi, yinelemesi, uygulaması ve tekrar geri gelmesi olduğuna dikkat çekiyor. “Kültürel dönüşüm gerçekleştiren başarılı şirketler bu dört seviyeyi ve bunun sürekli bir döngü olduğunu anlıyor. Ve en önemlisi, mesele bir kopyayı kopyalamak değil kalite testiO kalite testi Bu, gitmek istediğimiz yerin temellerini atmamıza yardımcı oluyor ancak gerçek kültürel dönüşümü sağlayan şey, personelin ihtiyaçlarını anlamaya dayalı stratejileri kişiselleştirmektir.” Önerdiği adımlar şunlardır:
1. Kendinizi ölçün: Kendinizi ölçmezseniz yönetemezsiniz. “En önemli nokta bu. Aequales'te şirketlerin kendilerini ölçebilecekleri, anket doldurabilecekleri ve tam olarak ne durumda olduklarını bilebilecekleri PAR platformuna sahibiz” diye açıklıyor Gerez.
2. Farkındalığı artırın, eğitin ve farkındalık yaratın: “Yılda dört eğitim düzenlemek gibi temel stratejilere takılıp kalmamalı ve bunun benim kültürümü değiştireceğini varsaymamalı, sorgulamalı, araç ve bilgi sağlamalıyız. Bununla günlük olarak ekiplerimde konunun tartışılmasını, nüfuz edilmesini ve sohbetin bir parçası olmasını sağlıyorum. “İzole konferanslar önemlidir, ancak davranışları değiştirmezler.”
3. Stratejik olarak planlayın: Hedefler şirketin kısa, orta ve uzun vadedeki ihtiyaçlarını karşılamalıdır: Zaman içinde yeterli sürdürülebilir uygulamayı sağlayacak bir iç yönetim sistemine sahip olmak için şirketimin hangi alanları dahil edilmelidir?
4. Kişiselleştirilmiş ihtiyaçları anlayın: Farklı olmak, her ne kadar önemli olsa da, yalnızca ilgi gruplarını kapsamak anlamına gelmez, çünkü herkesin farklı ihtiyaçları vardır.
5. Kendinizi kesişimselliğe açın: “Bu, kamu politikası gibi bir bağlamdan gelen teorik bir kavram olabilir ya da çok akademik olabilir, ancak ilk kesişimsel teşhisten sonra size şunu söyleyebilirim: 'Hey, tüm kadınlarınız bunu yaşıyor, ancak bu durum şu şekilde değişiyor: bu koşullara veya diğerlerine sahip bir kadındır. Bu seviyeye ulaşmak zaten olgunluktur ve burada tüketicilerden, değer zincirinizden, pazarlama stratejilerinizden de bahsetmeye başlıyorsunuz, bunu artık tüm şirkete aktarıyorsunuz” diye belirtiyor.
Tuiran'a göre tüm bu stratejiler, çalışma ekipleri açısından daha önce 'normal' kabul edilen davranışların normalleştirilmesini durduran bir farkındalıkla sonuçlanıyor. “Teorik olarak her şeyin ne olması gerektiğini biliyoruz ama pratikte bunu olumlu açıdan görmeye başladığımda anladım. Bazı durumlarda, aniden cinsiyetçi veya homofobik yorumlar veya şakalar duyduğunuz bir şirketteydim. Ve o anda gergin bir şekilde gülüyorsunuz ama içten içe bunun doğru bir şey olmadığını biliyorsunuz ama bunu zararlı bir şey olarak da görmüyorsunuz” diyor. “Birçok kişi bunu sadece şaka olarak görüyor ama durum böyle değil, kelimelerin gücü vardır ve organizasyonel değişim dilde inşa edilir” diyerek bu davranışlar karşısında sesini yükseltmenin önemine dikkat çekiyor.
Yönetici, önemli olanın her şeyi kısa sürede değiştirmeyi istemek değil, takımlara nüfuz edecek ve fark yaratacak küçük eylemlerle başlamak olduğunu söylüyor. “Roma bir günde inşa edilmedi” diye anımsıyor.
Daha kapsayıcı olmak için 5 adım
Aequales'ten Alexa Gerez, çeşitliliğin A noktasından B noktasına gitmesi değil, öğrenmesi, yinelemesi, uygulaması ve tekrar geri gelmesi olduğuna dikkat çekiyor. “Kültürel dönüşüm gerçekleştiren başarılı şirketler bu dört seviyeyi ve bunun sürekli bir döngü olduğunu anlıyor. Ve en önemlisi, mesele bir kopyayı kopyalamak değil kalite testiO kalite testi Bu, gitmek istediğimiz yerin temellerini atmamıza yardımcı oluyor ancak gerçek kültürel dönüşümü sağlayan şey, personelin ihtiyaçlarını anlamaya dayalı stratejileri kişiselleştirmektir.” Önerdiği adımlar şunlardır:
1. Kendinizi ölçün: Kendinizi ölçmezseniz yönetemezsiniz. “En önemli nokta bu. Aequales'te şirketlerin kendilerini ölçebilecekleri, anket doldurabilecekleri ve tam olarak ne durumda olduklarını bilebilecekleri PAR platformuna sahibiz” diye açıklıyor Gerez.
2. Farkındalığı artırın, eğitin ve farkındalık yaratın: “Yılda dört eğitim düzenlemek gibi temel stratejilere takılıp kalmamalı ve bunun benim kültürümü değiştireceğini varsaymamalı, sorgulamalı, araç ve bilgi sağlamalıyız. Bununla günlük olarak ekiplerimde konunun tartışılmasını, nüfuz edilmesini ve sohbetin bir parçası olmasını sağlıyorum. “İzole konferanslar önemlidir, ancak davranışları değiştirmezler.”
3. Stratejik olarak planlayın: Hedefler şirketin kısa, orta ve uzun vadedeki ihtiyaçlarını karşılamalıdır: Zaman içinde yeterli sürdürülebilir uygulamayı sağlayacak bir iç yönetim sistemine sahip olmak için şirketimin hangi alanları dahil edilmelidir?
4. Kişiselleştirilmiş ihtiyaçları anlayın: Farklı olmak, her ne kadar önemli olsa da, yalnızca ilgi gruplarını kapsamak anlamına gelmez, çünkü herkesin farklı ihtiyaçları vardır.
5. Kendinizi kesişimselliğe açın: “Bu, kamu politikası gibi bir bağlamdan gelen teorik bir kavram olabilir ya da çok akademik olabilir, ancak ilk kesişimsel teşhisten sonra size şunu söyleyebilirim: 'Hey, tüm kadınlarınız bunu yaşıyor, ancak bu durum şu şekilde değişiyor: bu koşullara veya diğerlerine sahip bir kadındır. Bu seviyeye ulaşmak zaten olgunluktur ve burada tüketicilerden, değer zincirinizden, pazarlama stratejilerinizden de bahsetmeye başlıyorsunuz, bunu artık tüm şirkete aktarıyorsunuz” diye belirtiyor.