Disneyland'ın orijinal Perili Köşkü bu hafta geri dönüyor

Arda

Global Mod
Global Mod
Disneyland'ın Perili Köşkü Cumartesi günü klasik, tatil dışı haliyle yeniden açıldığında, bu aslında neredeyse bir yıllık bir yenileme projesinin tamamlandığı anlamına gelecek; bu proje, tatil köyünün en ünlü ve gizemli cazibe merkezlerinden birine önemli bir arka plan ve bilgi kattı.

1969'daki açılışından bu yana parkın demirbaşlarından biri olan Perili Köşk, düzenli olarak onarılmaya konu oldu; illüzyonları teknoloji ve kültür ilerledikçe gelişiyor ve değişiyor.

Bu güncelleme farklı olmayacak. Malikanenin imza sahnelerinden biri yeniden yapıldı ve artık anlatacak çok daha kasvetli bir hikayesi var.






Şirketin tema parkı deneyimlerine adanmış gizli kolu olan Walt Disney Imagineering, işkence gören bir geline uzun süredir ev sahipliği yapan, eğlencenin alamet-i farikası olan çatı katı sahnesini bir kez daha yeniden ziyaret etti. Hâlâ bir gelin var ama hiçbir zaman bu şekilde görünmedi ya da böyle davranmadı.

Walt Disney döneminde geliştirilen bir cazibe merkezindeki tek büyük değişiklik bu değil. Genişletilmiş bir kuyruk, anlatı odaklı bahçeler ve konukların sırada bekleyeceği bir sera eklerken, aracın çıkışına bitişik yeni bir hediyelik eşya dükkanı, cazibe seansında bedensiz, yüzen bir kafa olarak görülen Mademe Leota'nın hikayesini genişletiyor. sahne. Sürüşün sonundaki “bir hayaletin sizi eve kadar takip edeceği” görseli de güncellendi.



Walt Disney Imagineering, Perili Köşk gelininin yeni bir versiyonunu tanıttı; bu, bir şamdan tutarken süzülüyormuş gibi görünüyor. Göğsünde, figürün önceki versiyonlarına gönderme yapan, atan kırmızı bir kalp görülüyor.

(Richard Harbaugh / Disneyland Tatil Köyü)



Tavan arasındaki balayı çiftine gelince, o artık projeksiyon teknolojisindeki en son teknolojiyi kullanıyor; elinde üç uçlu fiziksel bir şamdan tutarken misafirlerin önünde süzülüyormuş gibi görünüyor ve parçalanmış bir pencereden uzakta süzülen ruhani ışıltısına bedensel derinlik katıyor. bir duvar. Parkın orijinal gelin vizyonuna saygı duruşu niteliğindeki göz kamaştırıcı kırmızı kalbi, hala Richard Wagner'in “Gelin Korosu”nun uzun, kasvetli yorumuyla aynı anda atıyor.

Disneyland'ın Perili Köşkü yaklaşık 55 yıldır insanlığın en hazcı eğilimlerine bir aşk mektubu olarak duruyor. Oburluk, açgözlülük, tembellik, şehvet ve hatta cinayet, gizemli salonlarında sergileniyor. Görünüşe göre Malikane bize eninde sonunda hepimiz ısıracağız, o yüzden hadi yaşayalım diyor. Burada yaldızlı kapılar yok ama serenat yapan büstler, balo salonu dansçıları, heyecanlı opera sanatçıları, sarhoş soytarılıklar ve bitmek bilmeyen bir düelloya kilitlenmiş portrelerle dolu bir parti var.

Ve şimdi kalp kırıklığı var.



Perili Köşk'teki yeni gelin havada süzülüyormuş gibi görünür ve etrafı geçmiş aşkların resimleriyle çevrilidir. Erkekler her portrede yavaş yavaş kayboluyor ve sürekli bir kayıp hissi yaratıyor.

(Richard Harbaugh / Disneyland Tatil Köyü)



Operasyonların Los Angeles bölgesindeki yangınlar nedeniyle kesintiye uğramadığı Disneyland'da Salı sabahı yenilenen sahnenin özel bir önizlemesinde, birkaç dakika boyunca yeni gelinin karşısında durdum. Zemine gizlenmiş projeksiyonların hayaletin havaya uçmasına nasıl izin verdiğini hayretle karşıladım, ama aynı zamanda giderek artan bir yas duygusu da hissettim. Pek çok yerli gibi benim de duygularım şu anda çok yüksek, ama aynı zamanda gelinin yüzünün artık ne kadar net bir şekilde belirginleştiğine, kederli ve aşk hastası göründüğüne de şaşırdım. Disneyland'de Imagineering'in uzun süredir kreatif direktörlüğünü yapan Kim Irvine'e, önceki gelin sahnesinden farklı olarak burada bir üzüntü hissettiğimi söylüyorum.

Irvine, bunun kasıtlı olduğunu söylüyor ve ekibin “yüzündeki üzüntüyü” artırmak istediğini belirtiyor.

“Hikayeyi, Imagineers'ın tavan arasında kocasını kaybetmenin yasını tutan kayıp bir gelinle ilgili orijinal hikayesine biraz geri çevirsek ne olur diye düşündük” diyor. “Üzücü bir şeydi. Kayıp aşkla ilgili bir hikayeydi.”

Tavan arasında en son 2000'li yılların ortalarında büyük bir revizyon yapıldı ve “kara dul gelin” olarak bilinen bu figürün anlatacak daha agresif, uğursuz bir hikayesi vardı. Elinde bir baltayla, kocalarının kafasını kesen, zenginlik peşinde koşan, cani bir baştan çıkarıcı kadın olarak tasvir edilmişti; bu, tavan arasına dağılmış düğün portrelerinde kafalarının kaybolmasından açıkça görülüyordu. Bu resimler hala mevcut, ancak şimdi adamların tüm bedenleri ortadan kayboluyor ve ayrılışları hayal gücüne kalıyor.

Irvine, tavan arası sahnesinin yeniden yapıldığını, bunun nedeninin önceki figürün projeksiyon teknolojisinin düzenli bakım gerektirecek kadar eskimiş olduğunu söylüyor. Ancak Irvine, orada olanı güncellemek yerine, önceki odadaki daha şenlikli valsle daha büyük bir kontrast ekleme ve aynı zamanda Malikane'nin öyküsünü süsleme fırsatı buldu.

Örneğin, karakterin tuttuğu şamdan, daha önceki bir salon sahnesinde havada süzülen şamdanla aynı; bu da gelinin kara kara düşünerek Malikanede dolaştığını ima ediyor. Ek olarak, şamdan üçüncü kez ortaya çıkacak ve yolculuğun son perdesinde bir mezarlık mahzeninde gerçekleşecek.



Genişletilmiş Perili Köşk alanları çok sayıda ayrıntı ve yeni donanımla dolu; bazıları biraz ürkütücü, diğerleri ise daha mistik.

(Richard Harbaugh / Disneyland Tatil Köyü)



Irvine, “Orada bulunan gelin baltalı bir katildi ve günümüzde insanların hassasiyetleri konusunda gerçekten dikkatli olmamız gerekiyor” diyor. “Birinin kocasının kafasını kesmesini kutluyorduk ve bu tuhaf bir hikayeydi. Hayranları tanıyorum; bazıları bundan hoşlanacak, bazıları ise 'Ah, yine bir şeyi değiştirdin' diyecek. Bu bizim işimiz. Biz de bunun için buradayız.”

Irvine, geniş Disneyland hayran kitlesinin yakından ilgileneceğini biliyor. Disneyland'ın en ünlü cazibe merkezlerinden biri olan ve Walt'un orijinal Hayalperestlerinden oluşan bir kadro tarafından yaratılan Perili Köşk'e hayran bağlılığı güçlüdür.



Perili Köşk'ün genişletilmiş alanı, Madame Leota'dan ilham alan bahçelerin bir bölümü de dahil olmak üzere, cazibe merkezinde bulunan çeşitli karakterlere adanmıştır.

(Richard Harbaugh / Disneyland Tatil Köyü)



Ve Disney sadıkları özellikle Perili Köşk'ü koruyor. Şöyle ki: Bu kışın başlarında, arabanın bitişiğindeki yeni mağazanın yapay zeka tarafından yaratılmış bir sanat eseri içerdiği keşfedildiğinde çevrimiçi bir tartışma patlak verdi. Yapay zeka sanatının varlığı, Imagineering'in özgün, el yapımı çalışmalara verdiği değer göz önüne alındığında özellikle berbat hissettirdi.

Bu an açıkça Irvine'in üzerinde baskı yarattı. Irvine, ustaca yaratılmış tuhaflıklar ve tarot ve mistisizme göndermelerle dolu dükkanda dururken, hayranların haykırışları hakkında “Tüm bu harika şeyler arasında nasıl bir şey bulabilirler” diyor. Yapay zeka sanatının geçici bir yer tutucu olduğunu vurguluyor ve son kurulumdan önce yanmaz hale getirilme sürecinde olan pek çok nesnenin (aralarında tablolar ve halılar da var) mağazaya geldiğini belirtiyor.

Irvine talihsiz sanat hakkında şunları söylüyor: “İçeriye başka bir şey koyana kadar kısa bir süreliğine bunun uygun olacağını düşündüler.” “Hiçbir zaman kötü bir şey yapmaya niyetlenmediler ve artık gitti. Diğer tüm parçalar gibi elle boyanmış bir şeyi geri getireceğiz.

Irvine'in Malikaneyle bağlantısı çok derin ve son derece kişisel. Yaklaşık 55 yıldır Imagineering'de deneyimli olan Irvine, Walt'un ilk tasarımcı ekibiyle birlikte çalışan ve bu ekibin danışmanlığını alan, şirkette yaşayan tek yaratıcı kişi olabilir; bu ekipte, birlikte çalışan ilk kadınlardan biri olan annesi Leota Toombs'unki de vardır. Madame Leota için hayal gücü ve ilham.



Madame Leota'nın gerçek hayattaki hayalperest Leota Toombs'tan esinlenerek yapılmış bir tablosu Perili Köşk'ün hediyelik eşya dükkanında asılıdır. Toombs, Malikane ve arazisine yapılan son eklemeleri denetleyen Hayalci Kim Irvine'in annesiydi.

(Richard Harbaugh / Disneyland Tatil Köyü)



Resmi olarak Madame Leota'nın Ötesinde Bir Yer olarak adlandırılan mağazada, Toombs'un Perili Köşk kılığında bir portresi asılı. Tablo, Irvine'in annesinin fotoğraflarından birinden esinlenmiştir ve eğer yakından bakarsanız, Leota'nın tuttuğu kristal kürede Kim'in yüzünü göreceksiniz. Irvine, “Geleceğe dair gördüğü şey buydu” diyor.

Bu tür gizli ayrıntılar çoktur: havada duruyor gibi görünen aletler, Malikanenin “Doombuggy” binek aracı şeklindeki bir sandalye ve Leota'nın kedilerle olan manevi bağına işaret eden bir sandalye. Dükkana ilk girildiğinde görülen alçak avize, eskiden Köşk'ün içinde sallanıyordu, daha fazla yanılsama eklendiğinde kaldırılması gerekiyordu.

Irvine, “Bunu 80'lerin başında kristal kürenin üzerinden yüzmeden önce geçmek için yaptık” diyor. O zamanlar Imagineering, nispeten “sıradan” bir avizeyi daha ürkütücü, örümcek ağından ilham alan bir görünümle güncellemek istiyordu.



Perili Köşk hediyelik eşya dükkanında asılı olan bir avize, bir zamanlar cazibe merkezinin içinde bulunmuştu.

(Richard Harbaugh / Disneyland Tatil Köyü)



Irvine, mağazanın yaklaşık on yıldır faaliyette olduğunu söylüyor. Burası bir taşıma evi olarak tasarlanmış ve hikayeye göre Madame Leota burayı bir yaşam alanına almış. Irvine, özellikle renk şemasında, yeşil ve beyazın aynı tonlarını kullanarak, yalnızca farklı vurgu yerleriyle Konak'la uyumlu olacak şekilde yaratıldığını söylüyor. Irvine, tasarımın daha az süslü olması halinde bunun anlamlı olduğunu belirtiyor ve Antebellum'daki taşıma evlerinin “biraz yıkılmış” olduğuna dikkat çekiyor.

Boyutu bir meydan okumaydı. Irvine, “Küçük Disneyland'e herhangi bir şey sığdırmak gerçekten zor” diyor ve ekliyor: “Mağazacılık sektöründeki birçok insan bunun daha büyük olmasını tercih ederdi.”

Sıradaki değişiklikler kısmen başka etkenlerden de kaynaklandı; yani sarma hattının modern ADA standartlarına uygun olmasını sağlamak ve Disneyland'ın mevcut kalabalığı için darboğazları daha iyi ele almak. Burada da Irvine, farklı tonlarda birden fazla bölüm oluşturarak Malikane'nin anlatımını genişletmeye çalıştı; hafif mor renkli bir bahçe, Madame Leota'nın alanıydı ve daha düşünceli bir alan evin sahibine ayrılmıştı. anlatımı yıllar geçtikçe değişen eski bir deniz kaptanı.

Bahçenin bu kısmına bir hüzün duygusu hakim; deniz kızları saçlarını aydınlatma armatürlerinin üzerine uzatıyor ve zıt kadın heykelleri (biri gururlu, diğeri hüzünlü) onun pek de ideal olmayan romantik ilişkilerine selam veriyor. Irvine, “Onun aşkı, hayatı, hanımı denizdi” diyor.



Genişletilmiş Perili Köşk kuyruğunun bir alanı, cazibe merkezinin bilgisine göre bir deniz kaptanı olduğu söylenen evin efendisine adanmıştır. Alan, yansıma için inşa edilmiş bir alan.

(Richard Harbaugh / Disneyland Tatil Köyü)



Leota'nın durumu daha saygısız. Özellikle ilgi çekici olan, merkezdeki ağacın yanından geçen, pek de gizli olmayan bir kanaldır. Burada Irvine, tuhaf sanatıyla tanınan ve Malikane'de çalışan ilk sanatçılardan biri olan merhum Imagineer Rolly Crump'a bir saygı duruşunda bulundu. Irvine, “Rolly Crump 'Mısır gözü' adını verdiği bir şey yapardı” diyor. “Köşk için yaptığı çizimlerin çoğunda bu var, ben de yılan gibi görünmesi için borunun üzerine elle boyadım ve üstüne adının baş harflerini koydum.”

Bahçeler orijinal ve bulunmuş nesnelerin bir karışımıdır. Irvine durup, astrolojik süslü eşyaları gizleyen, Hayal Gücüyle yapılmış ızgaralara dikkat çekiyor ve “Pasadena'dan Temecula'ya” kadar antika dükkanlarını dolaşarak uygun parçalar aradığını söylüyor. Bir parçayı nereden topladığını paylaşmaktan mutluluk duyuyor. Örneğin, Irvine, Chicago'daki bir heykel şirketinin kataloğunun arka sayfalarında bir çift uyuyan aslan buldu ve iki demir grifon, Alhambra'daki bir mermer dükkanının köşesinde saklanıyordu.

Irvine, hayranların bir ürünün nereden temin edildiğini keşfetmesinden rahatsız olmadığını söylüyor. Irvine, “Her şeyi yapmamız imkansız olurdu” diyor.

Irvine yerde yürürken çeşitli ağlayan ağaç ve bitkileri işaret ederken, aynı zamanda tamir etmeye devam edilecek alanları da tespit ediyor. Yakınlardaki New Orleans Meydanı'ndan taşınan bir çeşmenin artık su pompalamamasından yakınırken, Köşk'ün önündeki çimenlik köşenin fazla bozulmamış olup olmadığını merak ediyor ve bu kadar karmaşık bir inşaatın bütçede olmadığını belirtiyor. Bir alet kutusunun üzerindeki demir atı işaret ederek, hızla yüzün ve sapın yönünün bir gün değiştirilmesi gerekebileceğini ekliyor.

Ve Malikanenin içinde yapılacak daha çok iş olabilir. Imagineering, 2021'de etkinlikte en son güncelleme yaptığında Irvine'in ekibi, soyunma odasında asılı duran cesedin kaldırılabileceğinden söz etti ve böyle bir görüntünün bazı misafirler için tetikleyici olabileceğini belirtti. Irvine, “Hala buna bakıyoruz” diyor. “Bu yapısal olarak karmaşık… Her seferinde bir şey.”

Ölülere adanmış bir saray için Perili Köşk yaşayan bir varlık olarak kalıyor.