Gizli otel ücretlerinden nefret mi ediyorsunuz? Kaliforniya'da yasa dışı olmak üzereler

Arda

Global Mod
Global Mod
Yaz veya sonbahar için seyahat planları yapıyorsanız, reklamı yapılan bazı fiyatlarda bir artışa kendinizi hazırlayın; bu, ister inanın ister inanmayın, tüketiciler için iyi bir haber.

Bu, tatil yeri ücretleri, hizmet ücretleri, ev sahibi ücretleri ve özellikle konaklama ve restoranlarda tüketicilerin faturalarını ilk kez reklamı yapılan oranların ötesinde şişiren diğer “damlama fiyatlarına” şeffaflık getirmeyi amaçlayan yeni Kaliforniya yasasının bir sonucudur. SB 478 olarak bilinen ve 1 Temmuz'da yürürlüğe girecek olan Kaliforniya yasası uyarınca, Kaliforniya'da ürünlerini satan işletmelerin artık ilk ilan edilen fiyatlarına zorunlu ücretleri dahil etmesi gerekiyor.

Kaliforniya Başsavcısı Rob Bonta, “Gördüğünüz fiyat, ödediğiniz fiyattır” dedi.

Yasa, pandeminin gelişinden bu yana çoğu hizmet ücreti uygulayan, zor durumdaki restoranlar üzerindeki potansiyel etkileri nedeniyle büyük ilgi gördü. (Aslında bir yasa koyucu, restoranların hariç tutulması için on birinci saat istisnası önermişti.) Ancak yasa aynı zamanda gezginler ve bu sektör için de büyük değişiklikler getiriyor; özellikle de birçok otelin otomatik olarak talep ettiği “tatil yeri ücretleri” söz konusu olduğunda, bu ücretlerin karşılandığını söylüyorlar. havuz ve spor salonuna erişim gibi hizmetler ve olanaklar.

Oteller, bu ücretlere ayrı bir etiket koyarak daha düşük günlük fiyatların reklamını yapabiliyor; bu da tüketiciler fiyatları karşılaştırırken bir avantaj sağlıyor. Artık günlük fiyatlarına “tatil ücreti” ekleyen yüzlerce ABD otelinin, bunları Kaliforniya tüketicilerinin gördüğü reklamı yapılan fiyatlara dahil etmesi gerekecek.

Tüketicinin internette ilk bakışında, yeni kuralların 149 dolarlık bir odanın maliyetini gecelik 20 ila 50 dolar arasında artırdığı görülebilir. Aslında otelciler, gerektiği gibi tüm vergi öncesi ücretleri önceden açıklıyor; bu, tüketicilerin daha iyi maliyet karşılaştırmaları yapmasına olanak tanıyabilecek bir değişiklik.

Temizlik ücretleri daha erken ortaya çıkmalı


Bu arada aynı yasa, kiralık tatil ev sahiplerinin hizmet ve temizlik ücretlerini baştan itibaren dahil etmelerini gerektiriyor.

Bu, Airbnb'nin 2022'de attığı ilk gönüllü adımı takip ediyor. Daha şeffaf olma baskısı altında şirket, müşterilerin başlangıçta temel günlük ücreti veya bu ikincil ücretlerin günlük gelire ne kadar katkıda bulunacağını gösteren toplamı görmesine olanak tanıyan dijital bir “geçiş” anahtarı ekledi. günlük oran. Airbnb yetkilileri artık Kaliforniya'daki müşterilerin “vergi öncesi toplam” sayısını otomatik olarak göreceğini söyledi.

Uygulamada, yeni gereklilik, Airbnb ev sahibinin bazı arama sayfası ziyaretçilerine gecelik 150 ABD Doları fiyat teklif etmek yerine tüm tüketicilere beş gecelik kiralamanın 1.050 ABD Doları (günlük 150 ABD Doları ücret) tutarında olacağını önceden söylemesi gerektiği anlamına geliyor. artı 150 ABD Doları hizmet ücreti ve 150 ABD Doları temizlik ücreti) — fiilen günlük 210 ABD Doları, vergiler hariç. Bir Airbnb temsilcisi, bunun Kaliforniya merkezli bir tüketici tarafından değerlendirilen tüm destinasyonları kapsayacağını söyledi.

Tatil kiralama şirketi VRBO, tüketicilere göz atma sayfalarında iki fiyat gösteriyor: temel gecelik ücret, daha büyük, kalın yazı tipiyle ve toplam fiyat daha küçük, düz yazı tipiyle, geçiş yapmaya gerek yok.

Yeni yasa Kaliforniyalılara satış yapan tüm işletmeleri hedef alsa da eyalet dışındaki birçok işletme yasaya hemen uymayabilir. Kaliforniya dışına bir gezi planlıyorsanız, muhtemel konaklama ücretinin ne kadar olduğunu ve açıklanmadığını yakından kontrol edin. (Ancak Avrupa Birliği içinde bir ülkeye gidiyorsanız endişelenmeyin: AB zaten işletmelerin vergiler dahil toplam maliyetlerini kullanarak reklam vermelerini zorunlu kılıyor.)

“Bu tamamen ekonomimizin her yerindeki gizli ücretleri ortaya çıkarmakla ilgili. Oldukça kapsamlı,” dedi Los Angeles merkezli Consumer Watchdog'un başkanı Jamie Court. Suçluların uyarı mektuplarını dikkate almamaları durumunda ihlal başına 1.000 ABD doları tutarında cezayla karşılaşabileceklerini (potansiyel olarak diğer zararlar ve avukatlık ücretleri de dahil) belirtti.

Bu değişiklik bazı otellerin kar artırma stratejilerini sekteye uğratacak olsa da, bu değişiklikler aynı zamanda otelcilere, Airbnb'nin 2007'deki kuruluşundan bu yana seyahat pazarında büyük bir paya sahip olan kısa vadeli kiralama şirketlerinden müşteri kazanma konusunda daha iyi bir şans da verebilir. .

California Hotel & Lodging Assn.'nin başkanı ve CEO'su Lynn Mohrfeld, grubun Sacramento'daki yasayı desteklediğini, çünkü bunun oteller ile tatil kiralamaları arasında “eşit bir oyun alanı” oluşturması gerektiğini söyledi. “Herkes bunu aynı şekilde yaparsa, bu tüketici için daha iyi bir satın alma deneyimi sağlar.”

Sektör uzmanları, Kaliforniya yasalarının havayolları veya kiralık araçlar için taban oranları değiştirmesinin pek olası olmadığını, çünkü bu işletmelerin talep ettiği ek ücretlerin genellikle tercih edilen koltuklar ve sigorta gibi gönüllü hizmetler ve öğeler için olduğunu söyledi.

Kaliforniya Av. General Bonta, şeffaflık yasasının herhangi bir fiyatı artırmadığını veya düşürmediğini, ancak daha fazla netlik gerektirdiğini ve “gereksiz ücretleri” ve “damlayan fiyatlandırmayı” azaltmayı amaçladığını belirtti.

Tesis ücretleri nasıl muazzam hale geldi?


Pek çok otel tesis ücreti almasa da, bu uygulama 1990'ların sonlarından bu yana, özellikle Las Vegas, Palm Springs ve San Diego gibi tatil destinasyonlarında önemli ölçüde arttı. Ücretler genellikle gecelik 20 ila 50 ABD Doları arasında değişmektedir.

Bir tahmine göre, ABD otel endüstrisi 2017 yılında tatil köyü ücretlerinden 2,7 milyar dolar elde etti. Tüketici savunuculuğu grubu Travellers United'ın danışmanı ve KillResortFees.com'un kurucusu Lauren Wolfe, tesis ücretlerini “otel endüstrisindeki en aldatıcı ve adaletsiz fiyatlandırma uygulaması” olarak nitelendirdi.

Tüketicilerin ücretlere karşı duyarlılığı arttıkça kamu görevlileri, Pensilvanya başsavcılığının Marriott International aleyhine açtığı dava da dahil olmak üzere ülke çapında birçok mahkemeye itirazda bulundu. Bu dava 2021'de bir anlaşmaya yol açtı ve bu da Marriott'un Mayıs 2023'te ilk web sitesi arama sonuçlarına tatil yeri ücretlerini dahil etmeye başlayacağını duyurmasına yol açtı. Hyatt Temmuz 2023'te, Hilton ise Eylül'de benzer bir değişiklik yaptı.

2023'te Başkan Biden tatil yeri ücretlerini kınadı ve Federal Ticaret Komisyonu önemsiz ücretleri ve ilgili uygulamaları hedef alan bir kural önerdi. Mart 2023'te Senato'ya Önemsiz Ücretleri Önleme Yasası sunuldu ve ardından Temmuz ayında Otel Ücretleri Şeffaflık Yasası sunuldu, ancak Kongre şu ana kadar herhangi bir eylemde bulunmadı.

Bu arada seyahat endüstrisinin Kaliforniya'nın şeffaflık yasasına nasıl tepki vereceği konusunda bazı sorular var. Örneğin: Büyük harflerle fiyatlarının en düşük versiyonunun reklamını yapmaya devam ederken aynı zamanda daha küçük harflerle büyük gerçek tam fiyatı açıklayan şirketlere ne dersiniz?

Mahkeme, “Bu, yasanın amacını ihlal ediyor gibi görünüyor” dedi, ancak “Bunu çözmek mahkemeye kalmış. Şirketler sınırları zorlayacak.”

Otel veya kiralık mülk rezervasyonu yaptırmaya hazır olanlar için, ikinci bir yeni eyalet gecikmesi de yararlı olabilir: SB 644 olarak bilinen yasa uyarınca 1 Temmuz'dan itibaren, Kaliforniya tüketicilerine, konaklama rezervasyonlarının çoğunu hiçbir ücret ödemeden iptal etmeleri için 24 saat süre tanınmalıdır. Tüketicinin rezervasyonu varıştan en az 72 saat önce yapmış olması. Kanun, otelleri, kiralama acentelerini ve üçüncü taraf rezervasyon hizmetlerini kapsamaktadır.