Yine de başarıya giden yol Daniel için kolay değildi. Satıcıdan operatöre kadar çeşitli işlerde çalıştı. Çağrı merkezi, ayda sadece 2.500 peso kazanıyordu. Pandemi nedeniyle işini kaybetti ve 2020'de bir peso bile kazanamadı, ancak video üretme konusundaki kararlılığı onu 'havlu atmamaya' sevk etti.
“En az bir yıl bedava çalışacaksın, bunu herkes yapmaz. Ama ben beğendim” diye itiraf ediyor. Zamanla TikTok hesabı büyümeye başladı ve imrenilen bir milyon takipçiye ulaştı. “2020'nin ilk aylarında TikTok'ta 30.000 takipçim olduğunu ve onu bir milyonla ve doğrulanmış hesabımla kapattığımı hatırlıyorum” yorumunu yaptı.
Dijital ortam geliştikçe varlığını Facebook ve Instagram gibi diğer platformlara genişletmeye karar verdi ancak YouTube'a geçiş onun için faydalı oldu, çünkü videolarından “kısa videolar” aracılığıyla para kazanabiliyor ve izlenmelerinden gelir elde edebiliyordu.
Ödemenin sent cinsinden olduğunu kabul etse de, oluşan görüş ve takipçi sayısı kendisine önemli bir getiri sağladı. Ayrıca tanınmış markalarla işbirlikleri kurarak ek gelir elde etmesini sağladı. Bugün ortalama olarak ayda 15.000 peso kazanıyor.
“İlk çalıştığım marka bir giyim boyası markası olan Caballito'ydu” diyor. Sonra geldi Chokis, Cinépolis, Cinemex, PlayStation, Panam, Doritos, Diğerlerinin yanı sıra Pizza Hut'ta var.
Daniel'in son işbirliklerinden biri Panam markasıyla oldu. Görevi, markanın spor ayakkabılarından bazılarını giymek ve bunları sosyal ağlarda göstermekten ibaretti.
(Facebook)
Daniel videolarını hazırlamak için günde yaklaşık altı saat harcıyor. En az bir dakika sürecek kurgulanmış hikayeler anlatmaya çalışıyor ve düzenlemeyi gerçekleştirmek için cep telefonunu Videoleap uygulamasıyla birlikte kullanıyor.
Genç adam üniversite diploması almak istemiyor; Ancak profesyonel hayatı için seslendirme veya dublaj eğitimi almak gibi seçenekleri değerlendiriyor. “Dijital yaratımın geleceğinin belirsiz olduğunu bilmeme rağmen kendimi şu anda yaptığımdan farklı bir şey yaparken görmüyorum” diyor.
Seçenekler değişti…
Olmak youtuber birçok gencin dikkatini çekerek yeni nesillerin mesleki isteklerinin değişmesine neden oldu. Daha önce astronot ya da futbolcu olmayı hayal eden gençler, artık dijital platformu şöhret ve tanınma fırsatı olarak görüyor.
Ancak bu olgunun arkasında karmaşık bir gerçeklik ve içerik ve reklam etkileriyle doymuş bir ortamda öne çıkmayı amaçlayan şiddetli bir rekabet var.
Ismael El-Qudsi, pazarlama ajansının kurucu ortağı ve CEO'su etkileyiciler SocialPubli, cep telefonuyla sürekli bağlantının ve TikTok gibi sosyal ağlarda geçirilen zamanın aşırı maruz kalmaya yol açtığını belirtiyor. gençler bu platformlarda günde 5 saate kadar video tüketiyor.
“İnternette çok fazla zaman harcayarak gerçek idollerin etkileyiciler olduğuna inanıyorlar. Bu nedenle var olmaya olan ilgisi youtuber'lar Ve tiktoker'lar, resmi işgücü piyasasına girmelerine yardımcı olacak bir kariyer üzerinde çalışmak yerine” diye belirtiyor.
Ek olarak, etkileyici olma arzusu bu mesleğin ekonomik istikrarı ve yaşayabilirliği hakkında soruları gündeme getiriyor. Her ne kadar bazıları etkileyiciler Ajansın yaptığı bir analize göre, büyük bir gelir elde edebilen kişilerin yalnızca %8'i yalnızca sosyal ağlardan yaşıyor, %20'si bunu ek gelir olarak görüyor ve %72'si bu geniş dijital okyanusta fırsatlar arıyor.
Bu nedenle El-Qudsi, daha önce bir meslek veya beceriye sahip olmanın ve sosyal ağları tek ekonomik destek olarak değil tamamlayıcı olarak kullanmanın önemini vurguluyor. Size olmayı öğreten hiçbir kariyer yok youtuber, “Sahip olduğunuz mesleği öne çıkarmanız tavsiye edilir, örneğin yemek pişirme sırlarını gösteren bir şef veya egzersizler veren bir eğitmen. Sonuçta bildiğiniz ve ilgilendiğiniz şeyleri sosyal medyada paylaşmakla ilgili olduğunu düşünüyorum. Video yayınlamaya ve herhangi bir şey hakkında konuşmaya başlarsanız başarı geçicidir.”
Google Ajans Başkanı Bruno Cicero, içerik yaratıcısı olmanın günümüzdeki kolaylığını ve coğrafi ve zaman engellerinin ortadan kalktığını vurguluyor. “Tutkulu olduğunuz şeyler hakkında konuşabilirsiniz ve mutlaka aynı konuda tutkulu olan insanları bulacaksınız” diyor. Ancak bir YouTube kanalını büyütmek ve izleyiciliği artırmak için Cicero, kitlenizi tam olarak anlamanın ve içeriği onların tercihlerine göre uyarlamanın önemini vurguluyor.
Bu anlamda yaratıcılık ve özgünlük temel bir rol oynamaktadır. “Yaratıcılık, içerik ve yaratım perspektifi için hayati öneme sahip olmaya devam edecek” diyor. Ayrıca genç ve istekli içerik oluşturuculara kendilerini tek bir platformla sınırlamamalarını, bunun yerine tüm olasılıkları keşfetmelerini ve farklı kitlelere etkili bir şekilde ulaşmak için içeriği uyarlamalarını tavsiye ediyor.
“En az bir yıl bedava çalışacaksın, bunu herkes yapmaz. Ama ben beğendim” diye itiraf ediyor. Zamanla TikTok hesabı büyümeye başladı ve imrenilen bir milyon takipçiye ulaştı. “2020'nin ilk aylarında TikTok'ta 30.000 takipçim olduğunu ve onu bir milyonla ve doğrulanmış hesabımla kapattığımı hatırlıyorum” yorumunu yaptı.
Dijital ortam geliştikçe varlığını Facebook ve Instagram gibi diğer platformlara genişletmeye karar verdi ancak YouTube'a geçiş onun için faydalı oldu, çünkü videolarından “kısa videolar” aracılığıyla para kazanabiliyor ve izlenmelerinden gelir elde edebiliyordu.
Ödemenin sent cinsinden olduğunu kabul etse de, oluşan görüş ve takipçi sayısı kendisine önemli bir getiri sağladı. Ayrıca tanınmış markalarla işbirlikleri kurarak ek gelir elde etmesini sağladı. Bugün ortalama olarak ayda 15.000 peso kazanıyor.
“İlk çalıştığım marka bir giyim boyası markası olan Caballito'ydu” diyor. Sonra geldi Chokis, Cinépolis, Cinemex, PlayStation, Panam, Doritos, Diğerlerinin yanı sıra Pizza Hut'ta var.
Daniel'in son işbirliklerinden biri Panam markasıyla oldu. Görevi, markanın spor ayakkabılarından bazılarını giymek ve bunları sosyal ağlarda göstermekten ibaretti.
(Facebook)
Daniel videolarını hazırlamak için günde yaklaşık altı saat harcıyor. En az bir dakika sürecek kurgulanmış hikayeler anlatmaya çalışıyor ve düzenlemeyi gerçekleştirmek için cep telefonunu Videoleap uygulamasıyla birlikte kullanıyor.
Genç adam üniversite diploması almak istemiyor; Ancak profesyonel hayatı için seslendirme veya dublaj eğitimi almak gibi seçenekleri değerlendiriyor. “Dijital yaratımın geleceğinin belirsiz olduğunu bilmeme rağmen kendimi şu anda yaptığımdan farklı bir şey yaparken görmüyorum” diyor.
Seçenekler değişti…
Olmak youtuber birçok gencin dikkatini çekerek yeni nesillerin mesleki isteklerinin değişmesine neden oldu. Daha önce astronot ya da futbolcu olmayı hayal eden gençler, artık dijital platformu şöhret ve tanınma fırsatı olarak görüyor.
Ancak bu olgunun arkasında karmaşık bir gerçeklik ve içerik ve reklam etkileriyle doymuş bir ortamda öne çıkmayı amaçlayan şiddetli bir rekabet var.
Ismael El-Qudsi, pazarlama ajansının kurucu ortağı ve CEO'su etkileyiciler SocialPubli, cep telefonuyla sürekli bağlantının ve TikTok gibi sosyal ağlarda geçirilen zamanın aşırı maruz kalmaya yol açtığını belirtiyor. gençler bu platformlarda günde 5 saate kadar video tüketiyor.
“İnternette çok fazla zaman harcayarak gerçek idollerin etkileyiciler olduğuna inanıyorlar. Bu nedenle var olmaya olan ilgisi youtuber'lar Ve tiktoker'lar, resmi işgücü piyasasına girmelerine yardımcı olacak bir kariyer üzerinde çalışmak yerine” diye belirtiyor.
Ek olarak, etkileyici olma arzusu bu mesleğin ekonomik istikrarı ve yaşayabilirliği hakkında soruları gündeme getiriyor. Her ne kadar bazıları etkileyiciler Ajansın yaptığı bir analize göre, büyük bir gelir elde edebilen kişilerin yalnızca %8'i yalnızca sosyal ağlardan yaşıyor, %20'si bunu ek gelir olarak görüyor ve %72'si bu geniş dijital okyanusta fırsatlar arıyor.
Bu nedenle El-Qudsi, daha önce bir meslek veya beceriye sahip olmanın ve sosyal ağları tek ekonomik destek olarak değil tamamlayıcı olarak kullanmanın önemini vurguluyor. Size olmayı öğreten hiçbir kariyer yok youtuber, “Sahip olduğunuz mesleği öne çıkarmanız tavsiye edilir, örneğin yemek pişirme sırlarını gösteren bir şef veya egzersizler veren bir eğitmen. Sonuçta bildiğiniz ve ilgilendiğiniz şeyleri sosyal medyada paylaşmakla ilgili olduğunu düşünüyorum. Video yayınlamaya ve herhangi bir şey hakkında konuşmaya başlarsanız başarı geçicidir.”
Google Ajans Başkanı Bruno Cicero, içerik yaratıcısı olmanın günümüzdeki kolaylığını ve coğrafi ve zaman engellerinin ortadan kalktığını vurguluyor. “Tutkulu olduğunuz şeyler hakkında konuşabilirsiniz ve mutlaka aynı konuda tutkulu olan insanları bulacaksınız” diyor. Ancak bir YouTube kanalını büyütmek ve izleyiciliği artırmak için Cicero, kitlenizi tam olarak anlamanın ve içeriği onların tercihlerine göre uyarlamanın önemini vurguluyor.
Bu anlamda yaratıcılık ve özgünlük temel bir rol oynamaktadır. “Yaratıcılık, içerik ve yaratım perspektifi için hayati öneme sahip olmaya devam edecek” diyor. Ayrıca genç ve istekli içerik oluşturuculara kendilerini tek bir platformla sınırlamamalarını, bunun yerine tüm olasılıkları keşfetmelerini ve farklı kitlelere etkili bir şekilde ulaşmak için içeriği uyarlamalarını tavsiye ediyor.