Hastalar artık tedavilerle ilgili sorunlarını bu portal üzerinden bildirebilecek

oburefe

Member
Teşhis geç konuldu: Hamilelik zehirlenmesi. Akşam saatlerinde kliniğe götürülen anne adayı şiddetli karın ağrısı şikayetiyle hastaneye kaldırıldı. Muayeneler birbirini izledi, saatler geçti, durumu kötüleşti. Sabahın erken saatlerinde yoğun bir telaş yaşandı ve çocuk sezaryenle dünyaya getirildi. Annenin raporu “Ciddiye alınmadım” diye bitiyor. İkame Sigorta Fonları Birliği'nin (VDEK) artık faaliyete geçirdiği bir portaldan okunabiliyor.

Sigortalılar artık www.mehr- Patientensicherheit.de adresi üzerinden klinikte, muayenehanede veya huzurevinde yaşadıkları problemli durumlar da dahil olmak üzere sorunları online olarak bildirebilecekler. Program her türlü cihazda başlatılabilir. Kullanımı kolaydır, menü açıklayıcıdır, engelsizdir ve anonimlik garantilidir. Bu bir pilot projedir. Bu başlangıçta 2025 sonuna kadar sürecek. Bütçe 300.000 euro civarında.

Bu tür platformlar için kullanılan teknik terim “Kritik Olay Raporlama Sistemi” veya kısaca CIRS'tir ve prensibi havacılıktan gelmektedir. Bu ülkedeki hastaneler, diğerlerinin yanı sıra, bunu zaten sağlık sisteminde kullanıyor. Techniker Krankenkasse, korona salgını sırasında da bir Covid-CIRS'yi sürdürdü. Ancak Almanya'da hastalar için henüz böyle bir sistem mevcut değildi. Stefan Schwartze bu nedenle yeniliği “tarihi” olarak sınıflandırırken, Federal Hükümetin hasta temsilcisi şunları söylüyor: “Şu ana kadar hastaların ve yakınlarının bilgi ve deneyimlerinden neredeyse hiç faydalanılmadı.”

Alman sağlık sistemi tam kapasiteyle çalışıyor. Maliyet baskısı, personel eksikliği ve bunun sonucunda ortaya çıkan iş yoğunlaşması birçok soruna yol açmaktadır. Bunlar her zaman istatistiklerin nihai olarak belgelediği kanıtlanabilir tedavi hataları değildir. 2022'de yaklaşık 2.700 vaka tespit edildi; bildirilmeyen vakaların sayısının çok daha fazla olması muhtemel. Kesintiye uğrayan süreçlerin sonuçları genellikle halk tarafından fark edilmez. Hasta Güvenliği İttifakı veya Alman Hasta Güvenliği Derneği gibi hastaların çıkarlarını savunan lobi dernekleri bulunmaktadır. Ancak tedavinin her adımını en iyi şekilde belgeleyebilecek olanlar her şeyden önce hastaların kendileridir. Schwartze bunu perşembe günü bir kez daha vurguladı.


Günaydın Berlin
Bülten

Kayıt olduğunuz için teşekkürler.
E-postayla bir onay alacaksınız.


Uzmanlar bildirilen vakaları analiz ediyor


VDEK portalının şu anda faaliyete geçmesinin nedeni budur ve bu, temel sorunlar ve bunların gelecekte çözüm yolları ile ilgili olduğundan, portalın bir “şikayet kutusu” olmaması gerekir. Schwartze şu terimi kullandı: “Hastalar için daha fazla güvenlik sağlamak amacıyla güvenlik açıklarını ve riskleri belirlemek istiyoruz.” Bireysel örnekler, benzer nedenlere sahip vakaları temsil etmelidir. Tıpkı hastane personelinin ciddiye almadığı ve bu nedenle aceleyle sezaryenle doğum yapmak zorunda kalan hamile kadın gibi.

Bunun gibi vakaları seçmek, Alman Hasta Güvenliği Derneği'ndeki Marcus Rall ve ekibinin görevidir. Rall, “Buna benzer CIRS sistemleriyle 15 yıldır çalışıyoruz” diyor. Bunlar, dışarıdan uzmanlar, örneğin jinekologlar, cerrahlar ve aynı zamanda gerektiğinde çağrılabilecek hemşirelik ve sağlık sisteminin diğer alanlarından uzmanlar tarafından desteklenmektedir.

Rall, etkili bir CIRS için anonimliğin çok önemli olduğunu söylüyor. www.mehr- Patientensicherheit.de adresindeki örnekler kişilere veya yerlere atfedilmemelidir. Muhbirlerin gerçek kimlikleri yalnızca Rall ve sırdaşları tarafından biliniyor. “Vakaları analiz ettiğimiz anda, orijinal metinler bir daha geri getirilemeyecek şekilde silinecek.” Yazarların kişisel verilerini, ne sağlık sigorta şirketleri, ne Alman Hastaneler Birliği, Alman Tabipler Birliği, tıbbi cihaz üreticileri dışında hiç kimse göremez. Sorunlara çözüm üretmek için sonuçta değerlendirmelerle karşı karşıya kalan cihazlar veya ilaç endüstrisi.

Ulrike Elsner, TK, DAK, Barmer, KKH, HKK ve HEK sağlık sigortası şirketlerini bir araya getiren VDEK'in başkanıdır. Pilot projenin diğer sağlık sigortası şirketlerinin de katılabileceği kalıcı bir tesise dönüşmesini umuyor. Elsner şöyle diyor: “Önemli olan, önlenebilir hataların farkına varılması ve bunların bir daha yaşanmaması için gereken özenin geliştirilmesidir.” Sigorta mantığına göre, kaçınılan hatalar para tasarrufu sağlar. Hastaların yararına, daha az risk, daha fazla güvenlik ve daha hızlı iyileşme sağlarlar.