Tecnológico de Monterrey tarafından düzenlenen IFE Konferansı sırasında Fung, “Yükseköğretim değişen ihtiyaçlara uyum sağlamalı, profesyonelleri ekonominin itici güçlerine uyum sağlayacak gerekli becerilerle donatan yenilikçi çözümler aramalıdır.” diye uyardı.
Genişletme (E): Üniversitelerin bu hızlı yükselişe nasıl uyum sağlayabileceğini ve etkili bir şekilde yanıt verebileceğini düşünüyorsunuz? kıyıya yakınBu olguya katılan şirketlerin beceri ve bilgi taleplerindeki değişiklikleri dikkate alıyor musunuz?
Michael Fung (MF): Üniversitelerin yakın kıyıya ulaşım eğilimini ve yükselişini iki önemli şekilde destekleyebileceğini düşünüyorum. Birincisi, trend üzerine araştırma yapmak ve özellikle bu trendler nedeniyle işgücü piyasasında ne tür değişikliklerin gerekli olduğunu gerçekten anlamaktır. Örneğin otomotiv sektöründe yapılacak yatırımlarla işletmeleri destekleyecek ne tür istihdam yaratılacağını, ne tür niteliklere ihtiyaç duyulacağını anlamak. Yani ilk yapılması gereken olguyu araştırmak, hangi sanayi sektörlerinin büyüyeceğini anlamak, işlere ve niteliklerin neler olduğuna bakmak.
Tüm bunlar hakkında net bir fikre sahip olduğumuzda, üniversitelerin çalışanların bu işlere erişebilmeleri için eğitim verme konusunda önemli bir rol oynayabileceğini düşünüyorum. Ancak bu yatırımların çoğu kıyıya yakın Bir dizi beceriyi kapsayan işler gerektirirler. Bunlar yalnızca mühendisler ve bilgisayar bilimcileri değil, aynı zamanda teknisyenler ve bazen kaynakçılar, diğer teknik bilgi türlerine sahip kişilerdir. Dolayısıyla üniversitelerin, bu olguyu destekleyen çeşitli işlere yönelik eğitim sağlayabilecek daha geniş bir kurum grubuyla çalışması gerektiğini düşünüyorum.
E: Projeye katılan şirketlerin ihtiyaçlarını karşılayacak profesyonellerin yetiştirilmesinde üniversitelerin özel rolü ne olmalıdır? kıyıya yakın?
MF: Üniversitenin birkaç şey yapması gerekiyor. Öncelikle mezunlarımızın bu işlere erişim için gerekli becerileri kazanmaları için çalışma planımızı uyarlayın. Ve öğrencilerimizin bu becerilere sahip olması için bunun esnek ve hızlı bir şekilde yapılması gerekiyor. Üniversiteler aynı zamanda öğrencilere iş temelli öğrenim sunmak için endüstriyle daha yakın çalışmalıdır çünkü müfredatın bir parçası olarak işletmelerle ilgili projeler üzerinde çalışarak bu becerileri kazanmalarını sağlayabilirler. Üniversiteler bunu yapabilir.
Yapabilecekleri ikinci şey, özellikle insanların kıyıya yakın çalışma sayesinde büyüyen bu işe girmelerine ve halihazırda sektörde olan kişilerin işte kalmak veya terfi etmek için yeni beceriler öğrenmelerine yardımcı olmayı amaçlayan yaşam boyu öğrenme kursları sunmaktır. Üniversitelerin bu rolü oynayabileceğini düşünüyorum. Enstitüde yaptığımız şeylerden biri bu bilgiyi daha geniş bir üniversite grubuyla, niteliklerin sınıflandırmasıyla, işlerin sınıflandırmasıyla paylaşmaktır, böylece üniversitenin bu büyümesini desteklemek için hep birlikte çalışabiliriz. kıyıya yakın ve yetenek havuzunu geliştirmek.
E: İlgili ve güncel eğitimi sağlamak için sektörle nasıl daha yakın işbirliği yapabilirsiniz?
MF: Fakülteler, öğretmenler ve okullar, müfredat konusunda tavsiyelerde bulunmak ve farklı disiplinlerin rehberliğine katılmak için endüstriyle daha fazla etkileşime girmelidir. Bu, danışma kuruluna katılım veya sektörle düzenli istişareler yoluyla yapılabilir. Tec'te zorluklara dayalı bir eğitim modelimiz var ve farklı kurslarımızda, programlarımızda ve disiplinlerimizde endüstriyel zorlukları tasarlamak için bizimle birlikte çalışan bir şirketler ağımız var.
Bu, endüstriyi dahil etmenin ve öğrencilerin öğrenme sürecinde ilerledikçe endüstrinin ne aradığını anlamaları ve bu tür becerileri geliştirmeleri için çok iyi bir yoldur. Endüstriyle çalışabileceğimizi düşündüğüm diğer yol, endüstri liderlerini sınıflara getirmektir. Belki fiziksel bir sınıfta değil, çevrimiçi falan, ama alanınızdaki uzmanlığınızdan yararlanıp bunu öğrencilere sunuyorsunuz.
E: Üniversiteler, öğrencilerini yalnızca yerel iş piyasasına değil aynı zamanda bu ekonomik olgunun bir sonucu olarak ortaya çıkan uluslararası fırsatlara da hazırlamak için eğitim programlarının ve öğrenme deneyimlerinin uluslararasılaşmasını nasıl teşvik edebilir?
MF: Bence bu, öğrencilerin uluslararası etkileşim düzeyini artırmamız gereken çok önemli bir alan, çünkü bu uluslararası tanıtım öğrencilerin dünyayı daha geniş anlamda anlamalarına yardımcı olacak, onlara farklı pazarlarda çalışmak için yeni fırsatlar açacak. ve farklı pazarlarda çalışan farklı ülkeleri anlamak ve diğer kültürlere yönelik bu karşılıklı anlayışla dünya çapında daha fazla barışı teşvik etmek.
Dolayısıyla üniversitelerin müfredatlarında bu tür uluslararası etkileşime yönelik fırsatları tasarlayabileceklerini düşünüyorum. Yurtdışında öğrenim, dönem değişimi olabilir ama aynı zamanda çevrimiçi de olabilir; buradaki üniversitedeki öğrencilerin ve yurtdışındaki üniversitedeki öğrencilerin birlikte etkileşime girdiği veya bir şeyler üzerinde çalıştığı bir zaman diliminin olduğu, artık yurtdışında sanal çalışmalar dedikleri şey de olabilir. , birlikte projeler. Tüm bu tür etkileşimler öğrencilerimizde uluslararası çok kültürlü farkındalık ve zihniyetin oluşmasına yardımcı olacaktır. Üniversite olarak dünyanın her yerindeki kurumlarla birçok işbirliğimiz var ve bu tür işbirliklerini sadece küçük bir öğrenci grubu için değil, diğer ülkelerden insanlarla daha düzenli bilgi alışverişi sağlamak için güçlendirmeye devam etmek istiyoruz.
E: Özel üniversitelere erişimi olmayan Meksikalılar eğitimin gerektirdiği becerileri nasıl öğrenebilirler? kıyıya yakın?
MF: Bu büyük bir zorluk çünkü eğitim yatırımlarına baktığınızda kamu yatırımları örgün ve temel eğitim sistemine odaklanma eğiliminde. Güçlenme eğiliminden bahsettiğinizde, bunun ötesinde, ilk on iki ila on altı yılın ötesinde öğrenme fırsatları sunma ihtiyacından bahsediyorsunuz. Bu sorunun birkaç şekilde çözülebileceğini düşünüyorum. Birincisi, endüstri de yatırım yapıyor, çünkü eğer ben büyüyen bir şirketsem, kıyıya yakınDoğru yetenek havuzuna sahip olduğumdan emin olmak istiyorum ve bu eğitimin bir kısmını sağlamak için yatırım yapmaya istekli olmalıyım.
Ancak şirket olduğum için eğitim kurumu değilim, bu yeteneklerin gelip şirketimde çalışabilmesi için üniversite kurumlarıyla veya özel eğitim kurumlarıyla programlar tasarlayarak çalışabilirim. Bu nedenle, bu öğrenme fırsatlarını kamu kurumlarının ötesine taşımak için özel sektörün yatırım yapmasına, hatta ortak yatırım yapmasına ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum.
Genişletme (E): Üniversitelerin bu hızlı yükselişe nasıl uyum sağlayabileceğini ve etkili bir şekilde yanıt verebileceğini düşünüyorsunuz? kıyıya yakınBu olguya katılan şirketlerin beceri ve bilgi taleplerindeki değişiklikleri dikkate alıyor musunuz?
Michael Fung (MF): Üniversitelerin yakın kıyıya ulaşım eğilimini ve yükselişini iki önemli şekilde destekleyebileceğini düşünüyorum. Birincisi, trend üzerine araştırma yapmak ve özellikle bu trendler nedeniyle işgücü piyasasında ne tür değişikliklerin gerekli olduğunu gerçekten anlamaktır. Örneğin otomotiv sektöründe yapılacak yatırımlarla işletmeleri destekleyecek ne tür istihdam yaratılacağını, ne tür niteliklere ihtiyaç duyulacağını anlamak. Yani ilk yapılması gereken olguyu araştırmak, hangi sanayi sektörlerinin büyüyeceğini anlamak, işlere ve niteliklerin neler olduğuna bakmak.
Tüm bunlar hakkında net bir fikre sahip olduğumuzda, üniversitelerin çalışanların bu işlere erişebilmeleri için eğitim verme konusunda önemli bir rol oynayabileceğini düşünüyorum. Ancak bu yatırımların çoğu kıyıya yakın Bir dizi beceriyi kapsayan işler gerektirirler. Bunlar yalnızca mühendisler ve bilgisayar bilimcileri değil, aynı zamanda teknisyenler ve bazen kaynakçılar, diğer teknik bilgi türlerine sahip kişilerdir. Dolayısıyla üniversitelerin, bu olguyu destekleyen çeşitli işlere yönelik eğitim sağlayabilecek daha geniş bir kurum grubuyla çalışması gerektiğini düşünüyorum.
E: Projeye katılan şirketlerin ihtiyaçlarını karşılayacak profesyonellerin yetiştirilmesinde üniversitelerin özel rolü ne olmalıdır? kıyıya yakın?
MF: Üniversitenin birkaç şey yapması gerekiyor. Öncelikle mezunlarımızın bu işlere erişim için gerekli becerileri kazanmaları için çalışma planımızı uyarlayın. Ve öğrencilerimizin bu becerilere sahip olması için bunun esnek ve hızlı bir şekilde yapılması gerekiyor. Üniversiteler aynı zamanda öğrencilere iş temelli öğrenim sunmak için endüstriyle daha yakın çalışmalıdır çünkü müfredatın bir parçası olarak işletmelerle ilgili projeler üzerinde çalışarak bu becerileri kazanmalarını sağlayabilirler. Üniversiteler bunu yapabilir.
Yapabilecekleri ikinci şey, özellikle insanların kıyıya yakın çalışma sayesinde büyüyen bu işe girmelerine ve halihazırda sektörde olan kişilerin işte kalmak veya terfi etmek için yeni beceriler öğrenmelerine yardımcı olmayı amaçlayan yaşam boyu öğrenme kursları sunmaktır. Üniversitelerin bu rolü oynayabileceğini düşünüyorum. Enstitüde yaptığımız şeylerden biri bu bilgiyi daha geniş bir üniversite grubuyla, niteliklerin sınıflandırmasıyla, işlerin sınıflandırmasıyla paylaşmaktır, böylece üniversitenin bu büyümesini desteklemek için hep birlikte çalışabiliriz. kıyıya yakın ve yetenek havuzunu geliştirmek.
E: İlgili ve güncel eğitimi sağlamak için sektörle nasıl daha yakın işbirliği yapabilirsiniz?
MF: Fakülteler, öğretmenler ve okullar, müfredat konusunda tavsiyelerde bulunmak ve farklı disiplinlerin rehberliğine katılmak için endüstriyle daha fazla etkileşime girmelidir. Bu, danışma kuruluna katılım veya sektörle düzenli istişareler yoluyla yapılabilir. Tec'te zorluklara dayalı bir eğitim modelimiz var ve farklı kurslarımızda, programlarımızda ve disiplinlerimizde endüstriyel zorlukları tasarlamak için bizimle birlikte çalışan bir şirketler ağımız var.
Bu, endüstriyi dahil etmenin ve öğrencilerin öğrenme sürecinde ilerledikçe endüstrinin ne aradığını anlamaları ve bu tür becerileri geliştirmeleri için çok iyi bir yoldur. Endüstriyle çalışabileceğimizi düşündüğüm diğer yol, endüstri liderlerini sınıflara getirmektir. Belki fiziksel bir sınıfta değil, çevrimiçi falan, ama alanınızdaki uzmanlığınızdan yararlanıp bunu öğrencilere sunuyorsunuz.
E: Üniversiteler, öğrencilerini yalnızca yerel iş piyasasına değil aynı zamanda bu ekonomik olgunun bir sonucu olarak ortaya çıkan uluslararası fırsatlara da hazırlamak için eğitim programlarının ve öğrenme deneyimlerinin uluslararasılaşmasını nasıl teşvik edebilir?
MF: Bence bu, öğrencilerin uluslararası etkileşim düzeyini artırmamız gereken çok önemli bir alan, çünkü bu uluslararası tanıtım öğrencilerin dünyayı daha geniş anlamda anlamalarına yardımcı olacak, onlara farklı pazarlarda çalışmak için yeni fırsatlar açacak. ve farklı pazarlarda çalışan farklı ülkeleri anlamak ve diğer kültürlere yönelik bu karşılıklı anlayışla dünya çapında daha fazla barışı teşvik etmek.
Dolayısıyla üniversitelerin müfredatlarında bu tür uluslararası etkileşime yönelik fırsatları tasarlayabileceklerini düşünüyorum. Yurtdışında öğrenim, dönem değişimi olabilir ama aynı zamanda çevrimiçi de olabilir; buradaki üniversitedeki öğrencilerin ve yurtdışındaki üniversitedeki öğrencilerin birlikte etkileşime girdiği veya bir şeyler üzerinde çalıştığı bir zaman diliminin olduğu, artık yurtdışında sanal çalışmalar dedikleri şey de olabilir. , birlikte projeler. Tüm bu tür etkileşimler öğrencilerimizde uluslararası çok kültürlü farkındalık ve zihniyetin oluşmasına yardımcı olacaktır. Üniversite olarak dünyanın her yerindeki kurumlarla birçok işbirliğimiz var ve bu tür işbirliklerini sadece küçük bir öğrenci grubu için değil, diğer ülkelerden insanlarla daha düzenli bilgi alışverişi sağlamak için güçlendirmeye devam etmek istiyoruz.
E: Özel üniversitelere erişimi olmayan Meksikalılar eğitimin gerektirdiği becerileri nasıl öğrenebilirler? kıyıya yakın?
MF: Bu büyük bir zorluk çünkü eğitim yatırımlarına baktığınızda kamu yatırımları örgün ve temel eğitim sistemine odaklanma eğiliminde. Güçlenme eğiliminden bahsettiğinizde, bunun ötesinde, ilk on iki ila on altı yılın ötesinde öğrenme fırsatları sunma ihtiyacından bahsediyorsunuz. Bu sorunun birkaç şekilde çözülebileceğini düşünüyorum. Birincisi, endüstri de yatırım yapıyor, çünkü eğer ben büyüyen bir şirketsem, kıyıya yakınDoğru yetenek havuzuna sahip olduğumdan emin olmak istiyorum ve bu eğitimin bir kısmını sağlamak için yatırım yapmaya istekli olmalıyım.
Ancak şirket olduğum için eğitim kurumu değilim, bu yeteneklerin gelip şirketimde çalışabilmesi için üniversite kurumlarıyla veya özel eğitim kurumlarıyla programlar tasarlayarak çalışabilirim. Bu nedenle, bu öğrenme fırsatlarını kamu kurumlarının ötesine taşımak için özel sektörün yatırım yapmasına, hatta ortak yatırım yapmasına ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum.