En Güçlü 10 Kadın
İçin GenleşmeSıralamadaki 100 kadın bir pozisyondan daha fazlasıdır ve nüfuzlarını daha fazla insanı teşvik etmek için kullanırlar. 25 yılı aşkın bir süredir sayfalarımıza pek çok kadın girdi ama hepsinin ortak bir yanı vardı: konumlarının gerektirdiği sorumluluğun ve başkalarına kapılar açma ihtiyacının farkındalar. Bunlar listenin başında yer alan 10 isim:
Sıralamada kadınların çoğunluğu genel yönetimde görev alırken, bunu kurumsal ilişkiler, bağımsız yönetim kurulu üyeleri, müşteri ve iş hizmetleri, sürdürülebilirlik ve teknoloji takip ediyor.
Geldikleri sektöre bakıldığında tarım, inşaat, otelcilik, lojistik, sağlık hizmetleri ve tekstile hakim durumdalar. Finansal hizmetler ile yiyecek ve içecekler de öne çıkıyor.
Listenin değerlendirdiği hususlar arasında kadınların diğer şirketlerin yönetim kurullarında yer alıp almadığı da yer alıyor ve bu hususa %66'lık bir kesim uyuyor. Ayrıca %85'i odalara ve/veya iş birliklerine katılmaktadır.
Metodoloji
Sıralama, ülkedeki iş dünyasının en önemli ve etkili kadınlarını bir araya getiriyor. Hazırlanması için, Genleşme extension.mx aracılığıyla ve e-posta yoluyla halkla ilişkiler ajansları ve şirketlerine açık çağrı yaptı.
Adaylar, niceliksel ve niteliksel değişkenleri dikkate alan metodolojiyi uygulamamız için bize bilgi sağlayan bir anketi yanıtladılar. Bu yıl 320 profil analiz edildi.
Listenin metodolojisi şu şekilde oluşturuldu:
-Hiyerarşik düzey ve kapsam (%30). Adayın işletme sahibi ve/veya yönetici olup olmadığı, ayrıca Meksika'daki ve (varsa) dünyadaki konumu değerlendirilir.
-Aşkınlık (%30). Adayın çalıştığı şirketin yönetim kurulunda veya icra kurulunda yer alıp almadığı, başka şirketlerin yönetim kurulunda veya icra kurulunda yer alıp almadığı, başka kuruluşlarda yer alıp almadığı, katılıp katılmadığı analiz edilir. forumlarda ve mentorluk veya koçluk yapıp yapmadığını.
-Pozisyonun değeri (%30). Danışmanlık firması Korn Ferry'nin desteğiyle bir yöneticinin bulunduğu pozisyonda alabileceği ortalama ücret belirleniyor. Aldığınız maaşın yanı sıra şirketin büyüklüğü, yönetimi ve pozisyonun gerektirdiği tecrübe de dikkate alınır.
-Şirket büyüklüğü (%10). Şirketin toplam satışları ve çalışan sayısı değerlendirilir.
İçin GenleşmeSıralamadaki 100 kadın bir pozisyondan daha fazlasıdır ve nüfuzlarını daha fazla insanı teşvik etmek için kullanırlar. 25 yılı aşkın bir süredir sayfalarımıza pek çok kadın girdi ama hepsinin ortak bir yanı vardı: konumlarının gerektirdiği sorumluluğun ve başkalarına kapılar açma ihtiyacının farkındalar. Bunlar listenin başında yer alan 10 isim:
- Laura Diez Barroso, Grupo Aeroportuario del Pacífico ve Santander'in başkanı.
- María Asunción Aramburuzabala, Tresalia Capital'in başkanı.
- Altagracia Gómez Sierra, Grupo Promotora Empresarial de Occidente ve Grupo Minsa'nın başkanı.
- Silvia Dávila Kreimerman, Latin Amerika Başkanı ve Danone'nin Meksika CEO'su.
- María Elena Gallego, Grupo Collectorn International Management'ın başkanı ve CEO'su.
- Laura Zapata, Envases Universales'in başkanı ve genel müdürü.
- Paula Santilli, PepsiCo'nun Latin Amerika CEO'su.
- Claudia Jañez Sánchez, Meksika Tüketici Ürünleri Endüstrisi Konseyi'nin icra başkanı ve BMV, GIS, IDEAL, HSBC ve América Móvil'in bağımsız yöneticisi.
- Maria Constanza Lozada, Pfizer Meksika'nın başkanı ve genel müdürü ve AMIIF başkanı.
Sıralamada kadınların çoğunluğu genel yönetimde görev alırken, bunu kurumsal ilişkiler, bağımsız yönetim kurulu üyeleri, müşteri ve iş hizmetleri, sürdürülebilirlik ve teknoloji takip ediyor.
Geldikleri sektöre bakıldığında tarım, inşaat, otelcilik, lojistik, sağlık hizmetleri ve tekstile hakim durumdalar. Finansal hizmetler ile yiyecek ve içecekler de öne çıkıyor.
Listenin değerlendirdiği hususlar arasında kadınların diğer şirketlerin yönetim kurullarında yer alıp almadığı da yer alıyor ve bu hususa %66'lık bir kesim uyuyor. Ayrıca %85'i odalara ve/veya iş birliklerine katılmaktadır.
Metodoloji
Sıralama, ülkedeki iş dünyasının en önemli ve etkili kadınlarını bir araya getiriyor. Hazırlanması için, Genleşme extension.mx aracılığıyla ve e-posta yoluyla halkla ilişkiler ajansları ve şirketlerine açık çağrı yaptı.
Adaylar, niceliksel ve niteliksel değişkenleri dikkate alan metodolojiyi uygulamamız için bize bilgi sağlayan bir anketi yanıtladılar. Bu yıl 320 profil analiz edildi.
Listenin metodolojisi şu şekilde oluşturuldu:
-Hiyerarşik düzey ve kapsam (%30). Adayın işletme sahibi ve/veya yönetici olup olmadığı, ayrıca Meksika'daki ve (varsa) dünyadaki konumu değerlendirilir.
-Aşkınlık (%30). Adayın çalıştığı şirketin yönetim kurulunda veya icra kurulunda yer alıp almadığı, başka şirketlerin yönetim kurulunda veya icra kurulunda yer alıp almadığı, başka kuruluşlarda yer alıp almadığı, katılıp katılmadığı analiz edilir. forumlarda ve mentorluk veya koçluk yapıp yapmadığını.
-Pozisyonun değeri (%30). Danışmanlık firması Korn Ferry'nin desteğiyle bir yöneticinin bulunduğu pozisyonda alabileceği ortalama ücret belirleniyor. Aldığınız maaşın yanı sıra şirketin büyüklüğü, yönetimi ve pozisyonun gerektirdiği tecrübe de dikkate alınır.
-Şirket büyüklüğü (%10). Şirketin toplam satışları ve çalışan sayısı değerlendirilir.