Otosansür aynı zamanda çevrimiçi ortamda özgünlüğü ve gerçek ifadeyi sınırlayan bir engel haline gelebilir. Ayrıca sosyal ağlardaki görünürlükten kaynaklanan çatışma riski de artıyor. Yanlış yorumlanan yorumlar, kişisel konulardaki anlaşmazlıklar veya çevrimiçi ortamda “mükemmel” bir imajı sürdürme baskısı, çalışma ilişkisini etkileyebilecek potansiyel gerilim tetikleyicileridir.
“Sosyal ağlardaki profilleri gözlemlemek, diğer insanlara karşı yargılar geliştirmemiz kaçınılmaz olduğundan hatalı fikirlerin oluşmasına yol açabilir. Birisi hakkında belirsiz ve yanlış bir fikir üretme olasılığı, iş ilişkilerine kadar uzanabilir ve iş arkadaşları ile iş arkadaşları arasındaki dinamikleri karmaşıklaştırabilir. patron,” diyor danışmanlık firması ADN Wellbeing'in kurucu ortağı Jorge Mérida.
Peki patronu kabul edecek miyim, etmeyecek miyim?
Her şey sosyal ağa ve amirinizle olan ilişkinize bağlıdır. Adecco México'nun İnsan Kaynakları direktörü Salvador de Antuñano'nun bölgesel düzeyde yeni bir patronu var ve onu yalnızca LinkedIn'de tutuyor çünkü burası profesyonel amaçlara yönelik bir ağ. Öte yandan, iş ilişkisinin arkadaşlığa dönüşmesi nedeniyle 5 yılı aşkın süredir birlikte çalıştığı patronlarından birini daha Facebook'a ekledi.
“Şirkette beni tanıyan ve güven çevremden arkadaşlarım var. Kötü bir söz söylersem ya da beni bir partide görürlerse sorun olmadığını biliyorlar ama benim kurumsal imajım olan meslektaşlarım var ve daha kişisel ağlardan bana davetiye gönderseler bile onları kabul etmiyorum. . On yıl önce sosyal ağlarımda herhangi bir patronun veya meslektaşın olmasını istemezdim. Artık evet ve yeni patronla olan ilişkim bunun ötesine geçse bile bunu kesinlikle Facebook veya Instagram'da sürdüreceğim” diyor.
Görüşülen uzmanlar, patronla ilişkinin gelişmeye başlaması durumunda bunun LinkedIn gibi ağlara eklenmesini tavsiye ediyor çünkü bu her iki taraf için de çok faydalı olabilir: Patron kariyerinizi, profesyonel düzeyde kiminle etkileşime girdiğinizi, kiminle etkileşime girdiğinizi bilir. size bazı takdirler veya tebrikler verildi ve hangi yeni becerileri edindiğinizi anlattım. Mérida, “Bu, patronunuzun veya iş arkadaşlarınızın sizden alabileceği bilgilere büyük değer katıyor” diyor.
Öte yandan çalışan değerlendirme alabilir. Patronunuzdan gelen bir tavsiye veya takdir, her zaman sicilinizde bir onay işaretidir; bu, sonunda daha fazla kapı açabilir ve profesyonel kariyerinizin büyümesine katkıda bulunabilir.
Twitter, Instagram, Facebook veya TikTok gibi daha kişisel ağlarda, en azından iş ilişkisinin başlangıcında işten gelen kişilerin bulunmaması tavsiye edilir. Daha yakın bir ilişki veya arkadaşlık olduğunda bu geçerli ve doğaldır.
Ya patronu beğenmezsem?
Vargas, kimsenin sosyal ağlarda patronu kabul etmek zorunda olmadığına dikkat çekiyor. Ancak kabul ederseniz dikkatli olmanız tavsiye edilir. Ayarları, yayınladığınız her şeyi göremeyecekleri, filtreleri güncelleyemeyecekleri, içeriği seçemeyecekleri ve yalana düşmeden şirket değerleriyle uyumlu kişisel şeyler yayınlayamayacakları şekilde değiştirebilirsiniz.
“Astlar ve patronlar arasındaki olgun ve saygılı ilişkilerin, çalışma ortamında işbirliğini ve iletişimi güçlendirebileceğini düşünün. Ayrıca profesyonel ile kişisel arasındaki çizgi de daha bulanık hale geldi. Bugün dijital alanda bu tür bir arada yaşamanın yaygın olduğu görülüyor” diyor Vargas.
Öyle ki insan kaynakları alanında sosyal ağların incelenmesi giderek daha belirgin hale gelen bir olgudur. Vargas, yöneticiler de dahil olmak üzere işe alım uzmanlarının yaklaşık %75'inin, bir noktada iş adaylarının ve aktif işbirlikçilerinin sosyal ağlarına başvurduklarını itiraf ettiğini bildirdi.
Bunun nedeni, sosyal medya profillerinin incelenmesinin adayların ve çalışanların uyumunu ve kültürel uyumunu değerlendirmek için ek bir pencere sağlamasıdır.
Gözlemlenmemek için ağ hesaplarınızı silmek de söz konusu değil, danışılan uzmanlara göre meselenin özü, her birinin niteliğine göre ağların nasıl kullanılacağını bilmek.
“Sosyal ağlardaki profilleri gözlemlemek, diğer insanlara karşı yargılar geliştirmemiz kaçınılmaz olduğundan hatalı fikirlerin oluşmasına yol açabilir. Birisi hakkında belirsiz ve yanlış bir fikir üretme olasılığı, iş ilişkilerine kadar uzanabilir ve iş arkadaşları ile iş arkadaşları arasındaki dinamikleri karmaşıklaştırabilir. patron,” diyor danışmanlık firması ADN Wellbeing'in kurucu ortağı Jorge Mérida.
Peki patronu kabul edecek miyim, etmeyecek miyim?
Her şey sosyal ağa ve amirinizle olan ilişkinize bağlıdır. Adecco México'nun İnsan Kaynakları direktörü Salvador de Antuñano'nun bölgesel düzeyde yeni bir patronu var ve onu yalnızca LinkedIn'de tutuyor çünkü burası profesyonel amaçlara yönelik bir ağ. Öte yandan, iş ilişkisinin arkadaşlığa dönüşmesi nedeniyle 5 yılı aşkın süredir birlikte çalıştığı patronlarından birini daha Facebook'a ekledi.
“Şirkette beni tanıyan ve güven çevremden arkadaşlarım var. Kötü bir söz söylersem ya da beni bir partide görürlerse sorun olmadığını biliyorlar ama benim kurumsal imajım olan meslektaşlarım var ve daha kişisel ağlardan bana davetiye gönderseler bile onları kabul etmiyorum. . On yıl önce sosyal ağlarımda herhangi bir patronun veya meslektaşın olmasını istemezdim. Artık evet ve yeni patronla olan ilişkim bunun ötesine geçse bile bunu kesinlikle Facebook veya Instagram'da sürdüreceğim” diyor.
Görüşülen uzmanlar, patronla ilişkinin gelişmeye başlaması durumunda bunun LinkedIn gibi ağlara eklenmesini tavsiye ediyor çünkü bu her iki taraf için de çok faydalı olabilir: Patron kariyerinizi, profesyonel düzeyde kiminle etkileşime girdiğinizi, kiminle etkileşime girdiğinizi bilir. size bazı takdirler veya tebrikler verildi ve hangi yeni becerileri edindiğinizi anlattım. Mérida, “Bu, patronunuzun veya iş arkadaşlarınızın sizden alabileceği bilgilere büyük değer katıyor” diyor.
Öte yandan çalışan değerlendirme alabilir. Patronunuzdan gelen bir tavsiye veya takdir, her zaman sicilinizde bir onay işaretidir; bu, sonunda daha fazla kapı açabilir ve profesyonel kariyerinizin büyümesine katkıda bulunabilir.
Twitter, Instagram, Facebook veya TikTok gibi daha kişisel ağlarda, en azından iş ilişkisinin başlangıcında işten gelen kişilerin bulunmaması tavsiye edilir. Daha yakın bir ilişki veya arkadaşlık olduğunda bu geçerli ve doğaldır.
Ya patronu beğenmezsem?
Vargas, kimsenin sosyal ağlarda patronu kabul etmek zorunda olmadığına dikkat çekiyor. Ancak kabul ederseniz dikkatli olmanız tavsiye edilir. Ayarları, yayınladığınız her şeyi göremeyecekleri, filtreleri güncelleyemeyecekleri, içeriği seçemeyecekleri ve yalana düşmeden şirket değerleriyle uyumlu kişisel şeyler yayınlayamayacakları şekilde değiştirebilirsiniz.
“Astlar ve patronlar arasındaki olgun ve saygılı ilişkilerin, çalışma ortamında işbirliğini ve iletişimi güçlendirebileceğini düşünün. Ayrıca profesyonel ile kişisel arasındaki çizgi de daha bulanık hale geldi. Bugün dijital alanda bu tür bir arada yaşamanın yaygın olduğu görülüyor” diyor Vargas.
Öyle ki insan kaynakları alanında sosyal ağların incelenmesi giderek daha belirgin hale gelen bir olgudur. Vargas, yöneticiler de dahil olmak üzere işe alım uzmanlarının yaklaşık %75'inin, bir noktada iş adaylarının ve aktif işbirlikçilerinin sosyal ağlarına başvurduklarını itiraf ettiğini bildirdi.
Bunun nedeni, sosyal medya profillerinin incelenmesinin adayların ve çalışanların uyumunu ve kültürel uyumunu değerlendirmek için ek bir pencere sağlamasıdır.
Gözlemlenmemek için ağ hesaplarınızı silmek de söz konusu değil, danışılan uzmanlara göre meselenin özü, her birinin niteliğine göre ağların nasıl kullanılacağını bilmek.