Siyasete girme duyurusu – yorum

oburefe

Member
Mai-Thi Nguyen-Kim'in bir hafta önce eski YouTube kanalı maiLab'da yayınladığı duyuru Habersunu yaklaşık bir milyon kişi gördü. Artık bilim muhabirinin siyasete girmeye hazırlanmadığı, daha ziyade yeni programını pazarlamak istediği ortaya çıktı. Bunu Pazar akşamı ZDFneo bilgi şovu “MaiThink”te kendisi de itiraf etti.

Gösterinin adı “Popülist politikacılar bizi nasıl kazıklıyor” idi. İçerik: Popülistlerin retorik hileleri.

Bazı medya kuruluşları, popüler sunucunun siyasete girmek istediği ve hatta belki de kendi partisini kurduğu haberi üzerine çılgına döndü. Sonuçta kimya alanında doktorası olan 36 yaşındaki oyuncu, Habersunda şunları söyledi: “İyi olmasını istiyorsanız, bunu kendiniz yapmalısınız.” Almanya'nın geleceğinden endişe duyuyor ve artık sadece bakmakla kalmıyor.

Aslına bakılırsa, yaptığı duyurular belirsiz kaldı; “yıkıcı” bir tartışma kültüründen bahsetmesine rağmen, gerçekten günlük siyasete karışmak veya herhangi bir parti politikasını uygulamak istediğine dair tek bir kelime söylememişti. Onun sözleri basitçe bu şekilde yorumlanmıştı.


Günaydın Berlin
Bülten

Kayıt olduğunuz için teşekkürler.
E-postayla bir onay alacaksınız.


Mai-Thi Nguyen-Kim: Bunların hepsi sadece bir “dublör”dü


Ancak bu tam olarak onun hedefiydi. İfadesini kasıtlı olarak iddia edilen hedefi okuyabilecek şekilde seçmişti, ancak daha sonra yayınında bunun bir “dublör” olduğunu açıkladıktan sonra yalan söylemekle suçlanamadı.

Ve bunun da ötesinde: Nguyen-Kim, kamuoyunu ve medyayı yalnızca bir mesaj iletmek için değil (kendi anlayışıyla: “Popülizm böyle işler”), aynı zamanda haberciliği kontrol etmek için de kasıtlı olarak kullandı. Çünkü hem siyasete gireceğini açıklamasının hem de bunun doğru olmadığının ortaya çıkmasının büyük ilgi görmesi beklenirdi.

Bilim muhabiri aslında kendi programını pazarlamak için sahte haberler kullandı. Bu onun ciddi bir bilim iletişimcisi olarak itibarına fayda sağlayacak mı? Muhtemelen değil.

Bunun yerine, Jan Böhmermann'ın uzun yıllardan beri kullandığı, hayranlarının hiç bıkmadığı ve son zamanlarda hafta sonu yaptığı son yayınla yeniden büyük ilgi görmesini sağlayan bir numarayı uyguluyor: Medyayı medyayı kullanmak. Kendi çıkarı için, kafa karışıklığı yaratmak ve güya belli bir belirsizliği ortaya çıkarmak için bir provokasyon kullanarak.

Komedyen, cuma akşamı Avusturya'nın sağcı popülist partisi FPÖ ve onun şansölye adayı Herbert Kickl'i konu alan “ZDF Magazine Royale” yazısını şu sözlerle bitirdi: “Sevgili 3sat izleyicileri, lütfen unutmayın: her zaman ortaya çıkarmayın. Nazi kulübü, ama belki sadece bazen birkaç Naziyi itlaf ediyorum” – çılgınca alkışlar eşliğinde.


Jan Böhmermann geçen yıl 59. Grimme Ödülleri töreninde oturum aralarındaPanama Resimleri/imago

Elbette Böhmermann da “bunu öyle demek istemedi”.


Arsız bir gülümsemeyle yapılan bu talep, sosyal ağlarda bir ZDF görevlisinin muhaliflerin öldürülmesi çağrısında bulunmasına yönelik bir öfke fırtınasına neden oldu, görevden alınması yönünde artan çağrılar oldu ve cezai suçlamalar açıklandı. Ancak Böhmermann, eski Bild patronu Julian Reichelt'in bir mesajına, eski Twitter hesabı olan X'te “Böhmermann, AfD ve FPÖ siyasetçilerinin öldürülmesi çağrısında bulunuyor” başlığıyla yanıt verdi: Nius patronu muhtemelen onu yanlış anladı, çünkü buradaki “İtlaf” demek bu anlamına gelmiyor Düden'de yazıldığı gibi “çiftlik hayvanlarını öldürmek” değil, daha ziyade “itlaf” kelimesinin mastürbasyon anlamında gençlik kullanımı.

Bu bağlamdaki kullanımın gramer veya içerikle ilgili olmadığı gerçeğinin yanı sıra, Böhmermann'ın Twitter'da spontane bir yanıt vermekle kalmayıp, geniş erişime sahip Reichelt'i ve izleyicilerini özel olarak sunduğu varsayılabilir. buna karşılık gelen bir okuma, aşırı sağcıların genellikle tersini yapmakla suçlandığı şey: önce kasıtlı olarak provokatif bir açıklama yayınlamak ve daha sonra onu yanlış anlaşılmış veya “fare kayması” olarak önemsizleştirmek. Provokasyon artık oradadır, ancak iletişimci artık bunun için suçlanamaz.

Böhmermann bu tür muğlak araçları sık sık kullanıyor ve medya kamuoyunu sadece sığ şakalar üretmek için değil, aynı zamanda çeşitli meta seviyeli performansların tamamını üretmek için kullanıyor. Ancak 42 yaşındaki izleyicinin yarısının bile bu yüksek anlamı anlayıp anlamadığını umursamıyor. Bunu asla açıklamıyor. Çoğu insanın dikkatlice inşa edilmiş hicivsel sosyal ve medya eleştirel üst yapısının altında yatan düz şakayı ortadan kaldırması onun için yeterli. Sonuçta o bir komedyendir ve öyle kalacaktır.

Mai-Thi Nguyen-Kim'in sorunu da tam olarak bu. Takipçilerinden ve izleyicilerinden siyasete girmediği ve bunun sadece bir “gösteri” olduğu için özür dilerse, ilk olarak bu fikir muhtemelen istenildiği kadar işe yaramadı. İkincisi, korona salgını sırasında sürekli olarak yalan olduğu iddia edilen ya da gerçek olan haberlere karşı önlem almasıyla tanınan, ödüllere boğulan bilim iletişimcisi, şimdi de sahte haberleri dünyaya kendisi yaydı.

Bu kafa karışıklığı bir komedyen için hala işe yarayabilir, ancak bilimde bazı şeyleri daha uygun yöntemler kullanarak açıklığa kavuşturmak daha inandırıcı olacaktır. Mai-Thi-Nguyen-Kim'in halkla oynamayı sevdiği kadar.