“Mikrokrediler, lisans eğitiminin sağladığı sağlam temeli tamamlayarak öğrencilerin yeni teknolojilere ve trendlere hızlı bir şekilde uyum sağlamalarına olanak tanıyor. Öğretmenler arasındaki değişime karşı direncin üstesinden gelmek ve işbirlikçi bir yaklaşımı teşvik etmek, geleneksel eğitimin modern dünyaya uygun kalmasını sağlamak için gereklidir” dedi bir röportajda.
Genişletme (E): Geleneksel üniversitelerin kendilerini daha yenilikçi kurumlara dönüştürmeye çalışırken karşılaştıkları temel sorunlar nelerdir?
Simon Bates (SM): Teknolojik değişimin hızının üniversiteler için gerçek bir zorluk olduğuna inanıyorum. Geriye dönüp baktığımızda ChatGPT'nin herkesin kullanımına sunulmasının üzerinden yalnızca 15 ay geçti. Artık GPT ekiplerinin işleri işbirliği içinde yapmak için birlikte çalışmasını sağlayabileceğiniz çok temsilcili etkileşimlerimiz var. Yani değişimin hızı olağanüstü. Teknolojinin kendisi için bile hızlı bir değişim söz konusu.
Benim kurumum, Vancouver'daki UBC, araştırma ağırlıklı bir üniversite, dünya çapında en iyi 40 üniversite arasında yer alıyor, ama yine de çok yavaş değişiyoruz. Biz 65.000 öğrencili büyük bir kurumuz. Değişim kolay gelmiyor. Bu yüzden bence en büyük zorluklardan biri bunun ne kadar hızlı ilerlediğidir. Ve genellikle, eğitim hakkında düşünürsek, profesörlerin dönem boyunca ChatGPT'yi derslerine nasıl dahil edeceklerini düşünecek zamanları yok çünkü derslerini veriyorlar, araştırma yapıyorlar, çeşitli başka aktiviteler yapıyorlar. . Dolayısıyla iyileştirmeler ve geliştirmeler hakkında gerçekten düşünme penceresi oldukça küçüktür. Bu gerçekten zorlu bir süreç çünkü biz ne yapmamız gerektiğini düşünmeye başladığımızda dijital dünya ilerlemiş olacak. Sanırım asıl zorluk bu, bu alanın hareket etme hızı.
E: Eğitim deneyimini geliştirmek ve yeniliği teşvik etmek için teknoloji öğretime etkili bir şekilde nasıl entegre edilebilir?
Evet: Son dönemde gerçekten ilginç bir deneyim yaşadık: Kovid-19 salgını. Birkaç ay içinde her şeyi internete taşımak zorunda kaldığımıza ve her şeyin bir süreliğine kapatıldığına inanmak zor. Teknolojiyi kullanmak zorundaydık ve her şeyin çevrimiçi olması gerekiyordu. Bazıları için zordu ama dönüştürücü oldu çünkü birçok kişi çok kısa sürede dijital araçlarla deneyim kazandı.
Kalite belki biraz değişkendi. Bazıları bunu diğerlerinden daha kolay buldu. Ve salgın sırasında öğrenilen derslerin ve deneyimlerin çoğunu alıp, bu deneyimlerden en iyi şekilde nasıl yararlanabileceğimizi düşünebileceğimizi düşünüyorum. Ve bunun birçok örneğini kendi kurumumda da gördük. Daha önce yalnızca yüz yüze sunulan hizmetler artık çevrimiçi seçeneğin de bulunduğu karma veya hibrit bir ortamda sunuluyor.
Ve sadece eğitimde değil. Öğrencilerin desteğini gördük. Bir arkadaşım üniversitemizde öğrenci danışmanlığı hizmetinden sorumlu. Pandemiden önce öğrencilerin %30'unun yüz yüze danışmanlığı kaçırdığını ancak kimsenin çevrimiçi randevuları kaçırmadığını gözlemledi. Artık öğrencilere hem yüz yüze hem de sanal danışmanlık sunuyorlar. Pandemi sürecinde zorunluluktan yapmak zorunda kaldığımız bir şeyin devam etmesi güzel bir örnek. Ve hizmet biriminin bir daha asla psikolojik destek sunmanın tek yolunun yüz yüze görüşme olduğunu söyleyeceğini sanmıyorum. Bazı insanlar bunu tercih edebilir, bazıları ise bunu çevrimiçi yapabilmenin rahatlığını tercih edebilir. Bu insanlara esneklik ve seçenek verir.
E: Geleneksel lisans eğitim modelinden sertifikasyona geçişin faydaları nelerdir?
Evet: Yaşam boyu öğrenenlerin ihtiyaç duyduğu şey esnekliktir. Daha kısa programlara ihtiyaçları var. Tam zamanlı eğitim alabilmek için ya da iki yıl yüksek lisans eğitimi alabilmek için hayatlarını askıya alamazlar. Üniversitenin olduğu bölgeye taşınamayabilirler. Bu nedenle, tedarikçinin yapması yerine programı dikte edebilmeleri için esnekliğe ihtiyaçları var.
Bu oynatma ve duraklatma fikrine sahibiz. Yaşam boyu öğrenme alanında oyun oynayabilir ve çalışmalarınıza ara verebilirsiniz, çünkü hayat olur, seyahat edersiniz, çocuklarınız hastalanır, başka şeyler yaparsınız, başka öncelikleriniz vardır. Yani esneklik, daha kısa süre; çünkü insanlar üst üste dizilebilecek daha derli toplu öğrenme deneyimleri istiyor. Yani aslında tüm kimlik bilgilerine aynı anda ihtiyaç duymazlar, bunun yerine kimlik bilgilerine giden yolda basamak taşları oluşturmak için çalışabilirler. Bunların bir kısmının üniversite eğitimine de geri döndüğünü görüyoruz, öğrenciler şöyle diyor: Evet, biliyorum, halk sağlığı alanında lisans eğitimimi yapıyorum, ancak gerçekten ihtiyacım olan şey, veri analitiği alanında bir mikro sertifika çünkü uzun süredir devam eden deneyimim program, projelerim için veri setlerini analiz edebilmek için kullanmam gereken makine öğrenimi tekniklerini öğretmiyor.
Bu nedenle, bu kısa kimlik bilgilerinin bazılarını karşılamanın yollarını düşündük. 50 ile 75 saat arasında değişen bir mikro kredi kavramına sahibiz ve bunların üçü bir sertifika programında toplanabilir, bu da teorik olarak üniversitede bir yıl okumaya eşdeğerdir.
E: Mikro kimlik bilgilerine dayalı bir eğitim sisteminde eşitlik ve erişim nasıl garanti altına alınır?
Evet: Eşitlik ve erişim. Eğitime erişim açısından bunun bir kısmının tasarımdan kaynaklandığını düşünüyorum. Her zaman çevrimiçi olan mikro kimlik bilgileri vardır, bunlar daha kısadır. Bu nedenle katılımın önündeki engeller doğası gereği daha düşüktür. Genellikle kurumla olan ilişkiye bağlıdırlar. Ayrıca sübvansiyon da yapılabilir. Geleneksel eğitimden farklı finansal modellere yönelik olduklarını düşünüyorum.
Yaşam boyu öğrenme alanında bazı programlarımız aboneliğe dayalıdır. Ayda 100 cad'a (1.277 Meksika pesosu) abone oluyorsunuz, ancak kendi hızınızda ilerleyebilirsiniz. Yani bir ayda üç aylık iş yapsanız bile yalnızca 100 Kanada doları ödersiniz. Bu anlamda özellikle bizim için çok daha esnek. Kanada'nın Vancouver kentinde, yaşamın çok ama çok pahalı olduğu, yoğun nüfuslu bir kentsel alanımız var. İnsanların yaşamak için o bölgeye taşınmasını istemek birçokları için ulaşılması mümkün olmayan bir şeydir. Ayrıca Britanya Kolumbiyası'ndaki yetişkin öğrencilere sürekli eğitim sağlama yükümlülüğümüz var. Ve Britanya Kolumbiyası çok büyük. İl olarak 6 saatlik uçuşa rağmen aynı ilde kalabilirsiniz. Bu çevrimiçi hizmetlerden bazıları bu tür programlamayı kırsal ve uzak topluluklara da açıyor.
E: Geleneksel eğitim modellerine sahip üniversitelerin birkaç yıl içinde ortadan kalkacağını düşünüyor musunuz?
Evet: Hayır, öyle düşünmüyorum. Çünkü liseden hemen sonra tam zamanlı eğitim alma şeklindeki yaşam deneyimine hâlâ bir talep olduğunu düşünüyorum. Hayatınızda kariyerinizin ne olacağını bilemeyebileceğiniz bir dönemde ilgi alanlarınız vardır, ancak bunun bir işe veya gelecekteki çalışmalara nasıl dönüşeceğini bilmiyorsunuz. Bu yüzden hala sürekli öğrenme, kendini keşfetme, keşfetme ve olgunluk bloğuna talep olacağını düşünüyorum.
Bununla birlikte, yaşam boyu öğrenenlere yönelik talebin artacağını düşünüyorum. Bunların nasıl arttığını zaten görüyoruz. Artık insanların tek bir kariyeri yok. İnsanlar çalışma hayatları boyunca 3.456 kez kariyer değiştiriyor. Ve teknolojinin işleri yönlendirme hızı, bugün bir teknoloji görevine başlasanız bile, on yıl içinde yeniden eğitim almanız ve belki de bir on yıl sonra yeniden eğitim almanız gerekeceği anlamına geliyor. Bu yüzden yükseköğretim kurumlarıyla yeniden bağlantıya geçme ihtiyacının olacağını düşünüyorum. Yok olacağını düşünmüyorum ama çok daha profesyonel ve kalıcı bir eğitimle pekiştirileceğini düşünüyorum.
Genişletme (E): Geleneksel üniversitelerin kendilerini daha yenilikçi kurumlara dönüştürmeye çalışırken karşılaştıkları temel sorunlar nelerdir?
Simon Bates (SM): Teknolojik değişimin hızının üniversiteler için gerçek bir zorluk olduğuna inanıyorum. Geriye dönüp baktığımızda ChatGPT'nin herkesin kullanımına sunulmasının üzerinden yalnızca 15 ay geçti. Artık GPT ekiplerinin işleri işbirliği içinde yapmak için birlikte çalışmasını sağlayabileceğiniz çok temsilcili etkileşimlerimiz var. Yani değişimin hızı olağanüstü. Teknolojinin kendisi için bile hızlı bir değişim söz konusu.
Benim kurumum, Vancouver'daki UBC, araştırma ağırlıklı bir üniversite, dünya çapında en iyi 40 üniversite arasında yer alıyor, ama yine de çok yavaş değişiyoruz. Biz 65.000 öğrencili büyük bir kurumuz. Değişim kolay gelmiyor. Bu yüzden bence en büyük zorluklardan biri bunun ne kadar hızlı ilerlediğidir. Ve genellikle, eğitim hakkında düşünürsek, profesörlerin dönem boyunca ChatGPT'yi derslerine nasıl dahil edeceklerini düşünecek zamanları yok çünkü derslerini veriyorlar, araştırma yapıyorlar, çeşitli başka aktiviteler yapıyorlar. . Dolayısıyla iyileştirmeler ve geliştirmeler hakkında gerçekten düşünme penceresi oldukça küçüktür. Bu gerçekten zorlu bir süreç çünkü biz ne yapmamız gerektiğini düşünmeye başladığımızda dijital dünya ilerlemiş olacak. Sanırım asıl zorluk bu, bu alanın hareket etme hızı.
E: Eğitim deneyimini geliştirmek ve yeniliği teşvik etmek için teknoloji öğretime etkili bir şekilde nasıl entegre edilebilir?
Evet: Son dönemde gerçekten ilginç bir deneyim yaşadık: Kovid-19 salgını. Birkaç ay içinde her şeyi internete taşımak zorunda kaldığımıza ve her şeyin bir süreliğine kapatıldığına inanmak zor. Teknolojiyi kullanmak zorundaydık ve her şeyin çevrimiçi olması gerekiyordu. Bazıları için zordu ama dönüştürücü oldu çünkü birçok kişi çok kısa sürede dijital araçlarla deneyim kazandı.
Kalite belki biraz değişkendi. Bazıları bunu diğerlerinden daha kolay buldu. Ve salgın sırasında öğrenilen derslerin ve deneyimlerin çoğunu alıp, bu deneyimlerden en iyi şekilde nasıl yararlanabileceğimizi düşünebileceğimizi düşünüyorum. Ve bunun birçok örneğini kendi kurumumda da gördük. Daha önce yalnızca yüz yüze sunulan hizmetler artık çevrimiçi seçeneğin de bulunduğu karma veya hibrit bir ortamda sunuluyor.
Ve sadece eğitimde değil. Öğrencilerin desteğini gördük. Bir arkadaşım üniversitemizde öğrenci danışmanlığı hizmetinden sorumlu. Pandemiden önce öğrencilerin %30'unun yüz yüze danışmanlığı kaçırdığını ancak kimsenin çevrimiçi randevuları kaçırmadığını gözlemledi. Artık öğrencilere hem yüz yüze hem de sanal danışmanlık sunuyorlar. Pandemi sürecinde zorunluluktan yapmak zorunda kaldığımız bir şeyin devam etmesi güzel bir örnek. Ve hizmet biriminin bir daha asla psikolojik destek sunmanın tek yolunun yüz yüze görüşme olduğunu söyleyeceğini sanmıyorum. Bazı insanlar bunu tercih edebilir, bazıları ise bunu çevrimiçi yapabilmenin rahatlığını tercih edebilir. Bu insanlara esneklik ve seçenek verir.
E: Geleneksel lisans eğitim modelinden sertifikasyona geçişin faydaları nelerdir?
Evet: Yaşam boyu öğrenenlerin ihtiyaç duyduğu şey esnekliktir. Daha kısa programlara ihtiyaçları var. Tam zamanlı eğitim alabilmek için ya da iki yıl yüksek lisans eğitimi alabilmek için hayatlarını askıya alamazlar. Üniversitenin olduğu bölgeye taşınamayabilirler. Bu nedenle, tedarikçinin yapması yerine programı dikte edebilmeleri için esnekliğe ihtiyaçları var.
Bu oynatma ve duraklatma fikrine sahibiz. Yaşam boyu öğrenme alanında oyun oynayabilir ve çalışmalarınıza ara verebilirsiniz, çünkü hayat olur, seyahat edersiniz, çocuklarınız hastalanır, başka şeyler yaparsınız, başka öncelikleriniz vardır. Yani esneklik, daha kısa süre; çünkü insanlar üst üste dizilebilecek daha derli toplu öğrenme deneyimleri istiyor. Yani aslında tüm kimlik bilgilerine aynı anda ihtiyaç duymazlar, bunun yerine kimlik bilgilerine giden yolda basamak taşları oluşturmak için çalışabilirler. Bunların bir kısmının üniversite eğitimine de geri döndüğünü görüyoruz, öğrenciler şöyle diyor: Evet, biliyorum, halk sağlığı alanında lisans eğitimimi yapıyorum, ancak gerçekten ihtiyacım olan şey, veri analitiği alanında bir mikro sertifika çünkü uzun süredir devam eden deneyimim program, projelerim için veri setlerini analiz edebilmek için kullanmam gereken makine öğrenimi tekniklerini öğretmiyor.
Bu nedenle, bu kısa kimlik bilgilerinin bazılarını karşılamanın yollarını düşündük. 50 ile 75 saat arasında değişen bir mikro kredi kavramına sahibiz ve bunların üçü bir sertifika programında toplanabilir, bu da teorik olarak üniversitede bir yıl okumaya eşdeğerdir.
E: Mikro kimlik bilgilerine dayalı bir eğitim sisteminde eşitlik ve erişim nasıl garanti altına alınır?
Evet: Eşitlik ve erişim. Eğitime erişim açısından bunun bir kısmının tasarımdan kaynaklandığını düşünüyorum. Her zaman çevrimiçi olan mikro kimlik bilgileri vardır, bunlar daha kısadır. Bu nedenle katılımın önündeki engeller doğası gereği daha düşüktür. Genellikle kurumla olan ilişkiye bağlıdırlar. Ayrıca sübvansiyon da yapılabilir. Geleneksel eğitimden farklı finansal modellere yönelik olduklarını düşünüyorum.
Yaşam boyu öğrenme alanında bazı programlarımız aboneliğe dayalıdır. Ayda 100 cad'a (1.277 Meksika pesosu) abone oluyorsunuz, ancak kendi hızınızda ilerleyebilirsiniz. Yani bir ayda üç aylık iş yapsanız bile yalnızca 100 Kanada doları ödersiniz. Bu anlamda özellikle bizim için çok daha esnek. Kanada'nın Vancouver kentinde, yaşamın çok ama çok pahalı olduğu, yoğun nüfuslu bir kentsel alanımız var. İnsanların yaşamak için o bölgeye taşınmasını istemek birçokları için ulaşılması mümkün olmayan bir şeydir. Ayrıca Britanya Kolumbiyası'ndaki yetişkin öğrencilere sürekli eğitim sağlama yükümlülüğümüz var. Ve Britanya Kolumbiyası çok büyük. İl olarak 6 saatlik uçuşa rağmen aynı ilde kalabilirsiniz. Bu çevrimiçi hizmetlerden bazıları bu tür programlamayı kırsal ve uzak topluluklara da açıyor.
E: Geleneksel eğitim modellerine sahip üniversitelerin birkaç yıl içinde ortadan kalkacağını düşünüyor musunuz?
Evet: Hayır, öyle düşünmüyorum. Çünkü liseden hemen sonra tam zamanlı eğitim alma şeklindeki yaşam deneyimine hâlâ bir talep olduğunu düşünüyorum. Hayatınızda kariyerinizin ne olacağını bilemeyebileceğiniz bir dönemde ilgi alanlarınız vardır, ancak bunun bir işe veya gelecekteki çalışmalara nasıl dönüşeceğini bilmiyorsunuz. Bu yüzden hala sürekli öğrenme, kendini keşfetme, keşfetme ve olgunluk bloğuna talep olacağını düşünüyorum.
Bununla birlikte, yaşam boyu öğrenenlere yönelik talebin artacağını düşünüyorum. Bunların nasıl arttığını zaten görüyoruz. Artık insanların tek bir kariyeri yok. İnsanlar çalışma hayatları boyunca 3.456 kez kariyer değiştiriyor. Ve teknolojinin işleri yönlendirme hızı, bugün bir teknoloji görevine başlasanız bile, on yıl içinde yeniden eğitim almanız ve belki de bir on yıl sonra yeniden eğitim almanız gerekeceği anlamına geliyor. Bu yüzden yükseköğretim kurumlarıyla yeniden bağlantıya geçme ihtiyacının olacağını düşünüyorum. Yok olacağını düşünmüyorum ama çok daha profesyonel ve kalıcı bir eğitimle pekiştirileceğini düşünüyorum.